طرز تهیه رنگینک دسر مقوی و خوشمزه + فیلم آموزشی

طرز تهیه رنگینک دسر مقوی
طرز تهیه رنگینک دسر مقوی

طرز تهیه رنگینک یک دسر مقوی و خوشمزه : یکی از دسر های عالی که از قدیم تو ایران درست میشد رنگینگ هست که من براتون قالبی اونو آماده کردم با یک رسپی تست شده و بی نظیر که میتونید به راحتی توی خونه درست کنید راستی ویدیو مراحل رو هم قرار دادم که کارو براتون آسون کنم.

در ترکیب یان دسر خومشزه از خرما، گردو، آرد و کره استفاده شده که همین باعث مقوی بودن اون میشه و برای ماه رمضون و افطار خیلی خیلی توصیه میشه پس همراه من باشید و این خوشمزه رو درست کنیم.

مواد لازم برای تهیه دسر رنگینک :

آرد گندم : یک پیمانه
آرد نخودچی : نصف پیمانه
کره : صد گرم
گردو و خرما به مقدار دلخواه
پودر قند : یک قاشق غذاخوری پر
دارچین : یک قاشق غذاخوری
پودر هل : نصف قاشق چای خوری

بنر گل من و تو

طرز تهیه رنگینک دسر خوشمزه و مقوی

برای شروع تهیه رنگینک مجلسی خوشمزه اول پوست خرما ها رو میگیریم و با مغز گردو خرد شده مخلوط میکنیم. حالا آرد رو با حرارت کم و ملایم حدود نیم ساعت تفت میدیم تا رنگ اون کمی طلایی بشه و بعد آرد نخودچی را اضافه میکنیم و حدودا ده دقیقه دو آرد را با همدیگه تفت میدیم.

بعد از گذشت این زمان آرد رو الک کرده، و دوباره داخل قابلمه بریزید.پودر قند رو الک کنید،کره رو اضافه کنیدو کاملا مواد رو با هم مخلوط کنید، بعدش دارچین و هل رو اضافه کرده و شعله رو خاموش کنید.

ازینجا به بعد سرعت عمل داشته باشید، مقداری از مواد رنگینک رو برداشته و کف و دیواره قالب سلیکونی رو باهاش پوشش بدید، و کمی فشار دهید، سپس یک مقدار از گردو و خرما را بذارید وسط کار و بعد دوباره روشو با مواد رنگینک بپوشید ( این قسمت ویدیو رو اشتباهی حذف کرده بودم) نیم ساعت تو فریزر قرار بدید و تمام. میتونید همین کار رو تو ظرف مستطیلی انجام بدید بعدش لوزی لوزی برش بدید.

 

رسپی و ویدیو از زهرا بختیاری

مطالب مرتبط :

طرز تهیه دسر نان سوخاری

طرز تهیه دسر بنیه موزی

طرز تهیه دسر موز و کرم بادام زمینی