طرز تهیه مربای گیلاس خانگی خوشمزه + فیلم

طرز تهیه مربای گیلاس
طرز تهیه مربای گیلاس

طرز تهیه مربای گیلاس خانگی : خیلی خوشحالم که این مطلب رو برای خوندن انتخاب کردید، از میوه های فصل تابستان گیلاس هست که علاوه بر خوردن اون میشه باهاش مربای فوق العاده خوشمزه و جذاب درست کرد این کار در سه سوت انجام میشه فقط کافیه که شما اراده کنید و این آموزش رو بخونید و ویدیو که در انتهای مطلب قرار دادم رو مشاهده کنید دیگه همه چیز براتون آسون میشه پس همراه من باشید.

موادی که برای تهیه مربای گیلاس لازم دارید

گیلاس ۴کیلو
شکر ۴کیلو
آب ۳لیوان
جوهر لیمو ۱قاشق مربا خوری

طرز تهیه مربای گیلاس خانگی

برای درست کردن این مربای خوشمزه ابتدا گیلاسها رو شسته و هسته شونو با خلال دندان یا سیخ چوبی بیرون بیارید(طبق فیلم آموزشی). سپس داخل سینی نسبتا بزرگ بچینید و نصف شکر دستور رو روش بریزید و چند ردیف اینکا رو تکرار کنید و بذارید تو یخچال ۲۴ساعت بمونه. بعد به یک قابلمه رویی یا استیل منتقل کنید و مابقی شکر و آب رو اضافه کرده و روی حرارت بزارید تا جوش بیاد مرتب کف روی مربا رو بگیرید. و اجازه بدید میوه بپزه و به غلظت برسه. حدود نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه زمان لازمه.درآخر جوهر لیمو را اضافه واز روی حرارت بردارید و بذارید ۱۲ساعت در دمای محیط بمونه. سپس داخل شیشه بریزید و تویخچال نگهداری کنید.

بنر گل من و تو
مربای گیلاس
مربای گیلاس
فیلم درست کردن مربای گیلاس

 

نکات مهم در درست کردن مربای گیلاس
  • من خودم به شخصه دوست دارم مربام داخل شیره غوطه ور باشه و حالت چسبندگی و خشک نباشه به همین خاطر آب اضافه میکنم شما اگر دوست ندارید میتونید آب دستور و حذف کنید و با همون مقدار آبی که خود گیلاس تو سینی پس داده بزارید بپزه.
  • برای جلوگیری از کپک زدن مربا شکر به اندازه مناسب بریزید هر چند کیلو گیلاس داشتید به همون نسبت شکر باید اضافه بشه.همچنین اجازه دهید مربا به صورت کامل قوام بیاد و پخته شود.
  • برای اینکه بفهمید مربا به قوام مناسب رسیده یا نه؟ مقداری از شربت مربا رو داخل یک نعلبکی بریزید و بذارید تو یخچال خنک بشه اگه شهد غلیظ بود بصورت روان از ظرف سرازیر نشد نشانه به قوام رسیدن و غلظت کافیه.
  • همیشه برای یک کیلو میوه ترش یک کیلو شکر و برای یک کیلو میوه شیرین ۷۵۰ گرم شکر در نظر بگیرید.
  • مربا را هیچ وقت گرم داخل شیشه نریزید.صبر کنید خنک شود.
  • موقع پخت مربا در قابلمه رو ندارید باعث بدرنگ شدن مربا میشه. بجز مربای به که باید حتما درشو بزارید تارنگش سرخ بشه.
مطالب مرتبط :

بهترین دستور طرز تهیه مربای گل محمدی

آموزش روکش شیشه مربا بدون دوخت

طرز تهیه مربای نارنج