11 غذای ساده برای شام با رسپی فوق العاده برای شام خوشمزه

انواع غذا ساده برای شام
انواع غذا ساده برای شام

معرفی بهترین غذای ساده برای شام : امروزه با توجه به سیر سریع تحولات و مشغله های فراوان زندگی سرعت کارها بالا رفته و به طبع آن سبک زندگی ما و به ویزه غذاهایی که می خوریم خواه ناخواه تغییر کرده است. معمولا همه ما به دنبال سرعت در کارها از جمله پخت و پز هستیم. همین سبب بازار پر رونق غذاهای فست فودی شده است. اما فراتر از آن وقتی در محیط زندگی خانم خانه خسته از سر کار می رسد و یا یک بعداز ظهر شلوغ را در بازار طی کرده نیاز به یک رسپی خاص دارد. غذایی که آسان و در عین حال سریع حاضر شود. طعم خوبی داشته باشد و اعضای خانواده را خوشحال کند.

برای حل این مسئله فهرستی از غذاهایی که سریع و ساده تهیه می شوند. و برای وعده شام مناسب هستند را در ادامه معرفی می کنیم. امیدواریم برای شما مفید باشد، رسپی های ما را امتحان کنید و لبخند را به چهره عزیزانتان هدیه نمایید. در ضمن قبلا هم در خصوص معرفی غذای ساده و سریع و غذاهای رژیمی برای شام مطالبی در سایت قرار داده ایم که حتما مطالعه کنید.

غذاهای ساده برای شام
غذاهای ساده برای شام

همبرگر گزینه عالی برای شام

یک گزینه بین المللی همه پسند در لیست غذای ساده برای شام همبرگر هست که که باز هم نیاز به توضیح و تفسیر ندارد. چرا که انتخاب خیلی از ما به ویژه بچه هاست و درست کردن ان در خانه با توجه به اصول بهداشتی یکی از دغدغه های مهم است. پس ما وظیفه می دانیم که یک رسپی مناسب برای شما معرفی کنیم. تا از این به بعد خودتان در خانه این غذای دوست داشتنی را تهیه نمایید. هم بسیار خوش طعم و پرطرفدار می باشد و هم بسیار ساده تهیه می شود و برای یک شام سبک گزینه مناسبی است. همبرگر رو میشه در بین غذا با گوشت چرخ کرده هم دسته بندی کرد که در مطلبی جدا لیست کاملی ارائه شده

بنر گل من و تو
همبرگر غذای ساده برای شام
همبرگر غذای ساده برای شام
مواد لازممقدار
گوشت چرخ کرده600 گرم میتوانید از سویا هم استفاده کنید که آموزش همبرگر با سویا هم خوبه
پیاز1 عدد بزرگ
سیر2 حبه
پودر سوخاری2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم
تخم مرغ1 عدد متوسط
مواد لازم برای درست کردن همبرگر

طرز همبرگر خانگی خوشمزه

ابتدا گوشت را یک یا دوبار چرخ کنید سپس آن را کنار گذاشته و پیاز را رنده کنید و با فشار دست آب آن را به خوبی بگیرید. حالا سیر را نیز رنده کرده و به همراه پیاز به گوشت اضافه نمایید. در این مرحله نمک و فلفل را افزوده و وسط گوشت گودی ایجاد کرده و تخم مرغ را در آن بشکنید.

مواد را خوب مخلوط نمایید. اگر شل بود یک قاشق پودر سوخاری اضافه نمایید. سپس بسته به شل یا مناسب بودن مواد میزان پودر سوخاری را تنظیم نمایید. دقت کنید که اگر پودر سوخاری زیاد باشد همبرگر شما خشک می شود. در این مرحله باید حدود 15الی 20 دقیقه به خوبی مواد همبرگر را ورز دهید تا انسجام قابل قبولی بیابد.

برای قالب زدن برگر می توانید از یک قالب مربع استفاده کنید به این صورت که یک لایه پلاستیک داخل قالب گذاشته مواد را بریزید و فشار دهید تا شکل قالب را به خود بگیرد و سپس یک لایه دیگر پلاستیک روی آن قرار دهید. البته اگر قالب ندارید جای نگرانی نیست به هر شکل می توانید از قدرت دستان هنرمند خود برای شکل دادن به همبرگرها استفاده نمایید.

حالا برگرهای قالب زده را داخل فریز قرار دهید تا حدودا 1ساعت استراحت نماید. بعدازخارج کردن همبرگر ها به دو روش می توانید آن ها را بپزید. اول گریل و دوم سرخ کردن. اگر گریل دارید که خیلی بهتر است چرا که پخت همبرگر در دستگاه گریل باعپ می شود همبرگرتان آبدارتر باشد و همچنین جمع و کوچک نشود.

اما اگر می خواهید ان را سرخ کنید کافی است ماهیتابه را با روغن پرب کرده و هر طرف برگر را به خوبی سرخ نمایید. سپس این همبرگر های خوش طعم و لذیذ را به همراه نان مخصوص برگر و خیار شور و گوجه و کاهو سرو نموده و لذت ببرید.

در آموزش های جداگانه طرز تهیه همبرگر خانگی و همچنین همبرگر کبابی رژیمی رو آمزش دادیم که حتما مطالعه کنید.

اسنک غذای بین المللی برای شام

اسنک یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است. پیشنهاد ما به شما تهیه یک اسنک خانگی که سالم و بهداشتی و اتفاقا خیلی خوشمزه است و حتما هم مورد قبول و رضایت فرزندتان قرار خواهد گرفت. و در تهیه ان  از گوشت چرخ کرده استفاده شده است و بسیار آسان و سریع هم آماده می شود. به عنوان یک عصرانه یا شام سبک و یا میان وعده برای فرزندان دلبندتان می توانید استفاده کنید.

بنابراین به هیچ وجه این دستور ویژه را از دست ندهید و حتما آن را امتحان کنید.

مواد لازممقدار
گوشت چرخ کرده200 گرم
فلفل دلمه اینصف لیوان
قارچ2 عدد متوسط
پیاز سرخ شدهیک قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی1 عدد
نان تست2 عدد
نمک، پودر کاری، فلفلبه میزان لازم
آب لیمو ترش تازهبه میزان لازم
روغنکمی برای پرب کردن ساندویج ساز
سس فرانسوییک قاشق چایخوری
پنیر ورقه ای50 گرم
مواد لازم برای درست کردن اسنک
اسنک غذای ساندویچی ساده برای شام
اسنک غذای ساندویچی ساده برای شام

طرز تهیه اسنک خانگی خوشمزه

پیاز را به همراه روغن کمی تفت می دهیم. سپس  گوشت چرخ کرده را به ان اضافه کرده هم می زنیم. نمک و فلفل و آبلیمو به همراه پودر کاری را به ترکیب فوق اضافه می کنیم. سپس فلفل دلمه ای وگوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

حالا ساندویج ساز را آماده کرده و با کمی روغن آن را چرب می کنیم. برای آماده کردن ساندویج ابتدا یک ورق نان تست سپس یک ورق پنیر و بعد یک لایه مواد ریخته و دوباره لایه ی پنیر ورقه ای و نان تست را تکرار می کنیم.

ساندویچ را درون دستگاه ساندویچ ساز قرار می دهیم. و بعد از آماده شدن آن را خارج کرده و با سس فرانسوی سرو می کنیم. به همبن اسانی یک اسنک را با استفاده از گوشت چرخ کرده خیلی سریع آماده کردیم که بسیار خوشمزه و جذاب و مناسب برای تک تک اعضای خانواده است. کرده و به مواد اضافه کنید. همین . کوفته اصفهانی بی نظیر شما آماده است نوش جان.

ساندویچ گوشت چرخ کرده غذای ساده برای شام

غذا های فست فودی مورد علاقه اکثر افراد به ویژه بچه ها است. علی الخصوص نوع ساندویچی آن. بنابراین برای یک شام خوشمزه و سبک گزینه بسیار مناسبی می باشد. بااین حساب اگر به دنبال چنین غذایی می باشید به هیچ وجه رسپی ویژه مارا از دست ندهید. مطمئنم اعضای خانواده شما عاشقش خواهند شد.

مواد لازممقدار
گوشت چرخ کرده250 گرم
پیاز1 عدد متوسط
فلفل دلمه ای1 عدد
سیر2 حبه
پنیر پیتزا150 گرم
آویشن1 قاشق چای خوری
زردچوبهنصب قاشق چای خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم
خیارشور، گوجه فرنگی و کاهوبا توجه به ذائقه و به میزان دلخواه شما
مواد لارم برای تهیه ساندویچ گوشت چرخ کرده
ساندویچ گوشت چرخ کرده
ساندویچ گوشت چرخ کرده

طرز ساندویچ گوشت چرخ کرده خوشمزه

ابتدا پیاز را به شکل خلالی خرد کرده با کمی روغن تفت می دهیم تا سبک شود سپس سیر را رنده کرده به پیاز اضافه می کنیم. همچنین زردچوبه را در این مرحله به پیاز و سیر اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا طلایی شود. سپس فلفل دلمه ای را هم نگینی خرد کرده به مواد درون ماهیتابه اضافه می کنیم. کمی بعدتر گوشت چرخ کرده را هم به مواد اضافه می کنیم و همراه با آن مابقی ادویه ها شامل آویشن و فلفل سیاه و نمک را هم اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا گوشت به خوبی بپزد و تغییر رنگ دهد.

بعد از اینکه گوشت به خوبی پخت نوبت پنیر پیتزا است که به مواد اضافه شود. در این مرحله بعد از افزودن پنیر پیتزا شعله را خیلی کم کرده و در ماهیتابه را می گزاریم تا پنیرها کاملا آب شوند.

سپس حرارت را خاموش کرده مواد را به دلخواه داخل نان لواش یا باگت ریخته به همراه خیارشور و گوجه فرنگی و کاهو سرو می کنیم. در صورت دلخواه می توانید در کنار سایر موارد از قارچ هم میان مواد گوشتی استفاده نمایید. پیشنهاد می کنم حتما این ساندویچ متفاوت را امتحان کنید. بدون شک همه اعضای خانواده به ویژه فرزندانتان عاشق آن می شوند. کشیده وگرم کنید.

اگر شما هم به غذای گوشتی علاقه ندارید میتونید غذای نونی بدون گوشت رو امتحان کنید.

ران مرغ پفکی غذای ساده برای شام با مرغ

هروقت نام غذاهای آسان (مخصوصا غذای ساده برای شام) به میان می آید آن دسته که با مرغ تهیه می شوند جایگاه ویژه ای دارند در مطلبی جداگانه به معرفی غذای نونی با مرغ و غذای رژیمی با مرغ پرداختیم که میدونم به دردتون میخوره . چون بسیار آسان و در عین حال فوق العاده سریع آماده شده و می توانند یک پیشنهاد عالی برای وعده شام شما باشند. در ادامه به یک مورد از این غذاهای ساده، آسان و بسیار متفاوت و خوش مزه اشاره می کنیم که با ساق مرغ و سیب زمینی تهیه می شود و از آن سوخاری های بسیار پرطرفدار است. امیدوارم حتما آن را امتحان کنید. تضمین می کنم پشیمان نخواهید شد.

مواد لازممقدار
ساق ران مرغ5 عدد
سیب زمینی2 عدد
پیاز1 عدد
سیر2 حبه
پنیر پیتزایک چهارم پیمانه
تخم مرغ1 عدد
آرد سفیدبه میزان لازم
آرد سوخاریبه میزان لازم
نمک و فافل، زردچوبه و پودر خردلبه میزان لازم
مواد لازم ران مرغ پفکی
راغ مرغ غذای خوشمزه و ساده برای شام
راغ مرغ غذای خوشمزه و ساده برای شام

طرز تهیه ران مرغ پفکی خوشزه در خانه

درون ماهیتابه روغن ریخته و مرغ هارا درون آن کمی سرخ کنید. در این مرحله نمک و فلفل و کمی زردچوبه هم به مرغ های در حال سرخ شدن اضافه نمایید. سپس پیاز و سیر را خرد کرده و به مواد اضافه نمایید. و بعد کمی آب هم اضافه کرده و اجازه دهید مرغ ها به آرامی بپزند.

در این فاصله سیب زمینی هارا آب پز کرده و سپس پوست ان هارا گرفته و رنده کنید. بعد از اینکه مرغ ها به خوبی پخت از روی حرارت بردارید و گوشت مرغ هارا از استخوان جدا کرده و درون غذاساز بریزید و خوب میکس کنید.

حالا سایر مواد یعنی سیب زمینی رنده شده و ادویه جات و پنیر پیتزا را هم درون غذاساز ریخته و به خوبی با مرغ ها مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود.

حالا مقداری از مواد میکس شده را برداشته و استخوان ران بدون گوشت را روی آن قرار دهید و کمی پنیرپیتزا روی آن بریزید و مجدد و از ترکیب مواد روی آن بگذارید. یعنی در واقع استخوان و پنیرپیتزا بین ترکیب مواد محصور شود.

حالا با دست خود شکل یکدست و گرد مانندی به مواد داده و آن را درون آرد بغلتانید تا همه قسمت ها به خوبی به آرد آغشته شوند. حالا تخم مرغ را در ظرفی شکسته و با چنگال به خوبی هم بزنید. و سپس ران های آغشته به آرد را درون تخم مرغ قرار داده و بعد ان ها را  درون آرد سوخاری بغلتانید.

در نهایت ران هارا درون روغن فراوان و داغ سرخ کنید. توجه داشته باشید که همه قسمت های ران به خوبی سرخ شوند. روی سینی مناسب دستمال کاغذی گذاشته و ران های سرخ شده را از درون روغن خارج کرده و روی دستمال ها بگذارید تا روغن آن به خوبی گرفته شود. این هم ران ازمرغ پفکی خوشمزه و جذاب شما. حتما مورد علاقه همه به خصوص کودک شما قرار خواهد گرفت. نوش جان راستی میتونید مطلب ران مرغ سوخاری رو هم برای شام تست کنید.

خوراک قارچ غذای ساده ولی خوشمزه برای شام

در ادامه سردمداران لیست غذاهای سریع و آسان بدون شک باید به قارچ و غذاهایی که با این عضو بی نظیر خانواده سبزیجات تهیه می شود اشاره کنیم. خوراک قارچ از جمله غذاهایی است که هم سریع و آسان تهیه می شود و هم برای گیاه خواران و طرفداران سبزیجات بسیار مناسب می باشد.

مواد لازممقدار
قارچنیم کیلو
هویج2 عدد
پیاز 1 عدد کوچک
فلفل دلمه1 عدد کوچک
روغن زیتونیک قاشق مرباخوری
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه خوراک قارچ
خوراک قارچ برای شام
خوراک قارچ غذای ساده برای شام

طرز خوراک قارچ خوشمزه

هویج را از قبل بخارپز کنید و کنار بگذارید. یک ماهیتابه مناسب انتخاب کرده روی حرارت قرار دهید و روغن زیتون را اضافه نمایید. سپس قارچ و پیاز را خرد کرده درون ماهیتابه بریزید. کمی بعد که فلفل دلمه ای را خرد کرده و به مواد اضافه نمایید.

در انتها هویج بخارپز شده و سپس نمک و فلفل و زردچوبه را به مواد اضافه کنید و بعد از مدتی از روی حرارت بردارید. این غذای گیاهی خوش طعم را درون ظرف مناسب سرو کرده، نوش جان نمایید.

املت سبزیجات، املتی متفاوت و ساده برای شام

بدون شک املت ابداع خارق العاده بشر برای طرفداران راحتی و آسایش است. یک رسپی خارق العاده که برای تمام مواقع و تمام افراد با همه سلیقه ها دوست داشتنی است. بدون شک همگی با رسپی املت آشنا هستیم. اما در اینجا قرار است یک مورد بی نظیر که مخصوص ماست آشنا شوید. و امیدوارم حتما آن را در یک وعده شام امتحان کنید. خوشمزه و جدید و متفاوت است.

مواد لازممقدار
قارچ4 عدد
پیاز1 عدد
بادمجان1 عدد
کدو سبز1 عدد
گوجه فرنگی1 عدد
هویج1 عدد
تخم مرغ2 عدد
روغن2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، پودر سیر، زردچوبه، دارچینبه میزان لازم
فلفل دلمه ایکمی برای تزیین
مواد لازم املت سبزیجات، غذای ساده برای شام
املت سبزیجات غذای ساده و سریع برای شام
املت سبزیجات غذای ساده و سریع برای شام

طرز املت سبزیجات خوشمزه در خانه

ابتدا پیازها را خلالی خرد کرده و با کمی روغن سرخ کنید. سپس زردچوبه و نمک را به آن اضافه نمایید. سپس بادمجان هارا نگینی خرد کرده و به مواد اضافه نمایید و حدود یک چهارم لیوان آب هم اضافه کنید و در ظرف را بگذارید تا بادمجان ها به خوبی بپزند.

بعد از حدود 10 دقیقه در ظرف را برداشته و بادمجان های نرم شده را کمی له کنید. در این مرحله کدوها را همانند بادمجان خرد کرده و به همراه قارچ های خرد شده به مواد اضافه نمایید و در ان را بگذارید. بعداز مدتی در ظرف را برداشته، کدوهارا هم له کنید.

حالا پوجه فرنگی و هویج را نگینی خورد کرده و به مواد اضافه کنید. رب گوجه فرنگی، دارچین، زردچوبه و پودر سیر را در این مرحله به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید. در نهایت تخم مرغ هارا به مواد اضافه کرده و از روی حرارت بردارید. املت سیزیجات شما اماده است. نوش جان

حالا در ادامه علاوه بر رسپی های خاص برخی غذاهای متداول و معروف ایرانی که برای وعده شام گزینه مناسبی است را معرفی می کنیم. شاید در نگاه اول معمولی و ساده به نظر بیایند اما وقتی کنارهم قرار می گیرند فهرست کاملی برای مواقعی که عجله داریم و گزینه ای به ذهنمان نمی رسد به دست می دهند. تا با خیال آسوده به آن مراجعه نمایید و از بین گزینه های موجود مورد دلخواهتان را انتخاب نمایید. پس با ما همراه باشد.

املت ایتالیایی هم میتونه گزینه خوبی برای شام باشه که در مطلبی جداگانه آموزش داده شده.

کوکو سیب زمینی برای شام
کوکو سیب زمینی برای شام

کوکو سیب زمینی غذای ساده برای شام

این غذای محبوب در بین ما ایرانیان که معمولا برای وعده شام گزینه مناسبی است ترکیبی از سیب زمینی و تخم مرغ و ارد و سایر مواد استو دو نوع  دستور پخت برای آن وجود دارد که در یکی سیب زمینی های به صورت خام رنده شده و با سایر مواد ترکیب شده و سپس سرخ می شوند و در نوعی دیگر سیب زمینی ها ابتدا آب پز شده و سپس با سیار مواد ترکیب و سرخ می شوند. در کنار این غذا میتونید از کوکو اشپل گیلانی که در مطلبی جداگانه آموزش دادیم هم به عنوان غذای ساده برای شام استفاده کنید.

کوکو سبزی غذای ساده برای شام
کوکو سبزی غذای ساده برای شام

کوکو سبزی غذای فوق العاده خوشمزه برای شام

این غذا که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است یک شام سبک یا حتی ناهار عالی و آسان می باشد. که از ترکیب انواع مختاف سبزی هایی همچون جعفری و گشنیز به همراه سایر مواد و حتی در مواردی گردو خرد شده به دست می آید. این غذا یک پیشنهاد خوب برای غذای نونی سریع می باشد.

سمبوسه غذای نونی ساده برای شام
سمبوسه غذای نونی ساده برای شام

سمبوسه غذای سنتی و خوشمزه برای شام

سمبوسه هم جزو غذاهای ساده و آسان می باشد، سمبوسه هم از غذاهای محبوب جنوبی که شامل نان لواش و محتوایی از مواد گوشتی است که درون روغن بسیار سرخ می شود. و برای وعده شام بسیار مناسب است چراکه سریع و راحت اماده می شود و طرفداران زیادی هم دارد.اگرچه شاید روغن آن چندان مناسب افرادی که چربی بالایی دارند نباشد، اما چه می شود کرد که طعم واقعا لذیذی دارد و از پیشنهاد یک سمبوسه هیجان انگشز نمی توان به راحتی رد شد. اگر به دنبال غذای سنتی برای شام هستید حتما مطلبی که به معرفی غذاهای سنتی پرداختیم رو مطالعه کنید.

میرزا قاسمی غذای ساده برای شام
میرزا قاسمی غذای ساده برای شام

میرزا قاسمی غذای شمالی فوق العاده

یک غذای شمالی که بسیار خوشمزه است و سریع هم آماده می شود و برای وعده شام مناسب است، شما میتوانید یک غذای ساده برای شام داشته باشید.. این روز ها کمتر خانه ایران را می توان دید که طرفدارانی از این غذا نداشته باشد.

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا بادمجان ها را کبابی کرده پوست آن ها را می گیریم و سپس ساطوری خرد می کنیم.

در یک ظرف مقداری روغن ریخته و به آن سیر های خرد شده را اضافه می کنیم تا سرخ شوند و سپس بادمجان ها را اضافه می کنیم تا به خوبی با سیر تفت خورده و طعم خوبی به خود بگیرند. شاید شما از طعم سیر چندان خوشتان نیاید اما با توجه به اصالت شمالی این غذا اساس طعم آن سیر است. اما اگر دوست نداشتید می توانید آن را حذف کنید.

حالا گوجه فرنگی ها را به وسیله چاقو یا مخلوط کن خوب له می کنیم و به سایر مواد اضافه می کنیم.و پس از افزودن نمک و ادویه اجازه می دهیم تا همه مواد به خوبی پخته شوند و در انتها یک یا دو عدد تخم مرغ را هم اضافه می کنیم. به همین آسانی میرزا قاسمی ما آماده شد! حتما مطلبی غذای رژیمی با بادمجان رو مطالعه کنید.

کشک بادمجان برای شام
کشک بادمجان غذای ساده برای شام

رسپی کشک بادمجان فوق العاده خوشمزه

می توان گفت یک پیش غذای خوب . غذای ساده برای شام و البته یک مورد خوشمزه برای شام یا حتی یک ناهار سبک می باشد. که عطر کشک و پیاز داغ در کنار بادمجان جلوه خاصی به آن داده است.

برای تهیه کشک بادمجان ابتدا بادمجان هارا سرخ کرده روغن آن ها را می گیریم. البته اگر می خواهید غذای سالم تری داشته باشید می توانید آن ها را کبابی کنید.

سپس کشک را با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا رقیق تر بشود. و بعد از چند دقیقه بادمجان ها  را به آن اضافه می کنیم و با گوشت کوب به خوبی له می کنیم.

در این مرحله پیاز داغ و  گردو خرد شده ودر صورت تمایل سیر سرخ شده را درون مواد ریخته و مقداری را هم برای تزیین نگه می داریم. و سپس روغن را داغ کرده و نعنا خشک را به آن اضافه می کنیم ودر آخر برای تزیین کشک بادمجان از آن استفاده می کنیم.

در این مطلب سعی شد تا اکثر گزینه های مناسب و مطلوب برای وعده شام یا به اصطلاح غذای ساده برای شام فهرست شود. بدون شک این لیست کامل نیست و نیازمند نظرات شما می باشد تا موارد بیشتری را برای هم معرفی کنیم. پس خوشحال می شویم شما هم دیدگاه تان را به اشتراک بگذارید. حتما از خواندن آن خوشحال می شویم و انرژی می گیریم تا در ادامه مسیر پر قدرت تر گام برداریم. در مطالبی جداگانه به معرفی غذای نونی و غذای نونی سریع پرداختیم که حتما مطالعه کنید. در ضمن اگر شما هم پشنهادی برای لیست غذای ساده برای شام دارید حتما در بخش دیدگاه برای ما بنویسید.