غذای نونی سریع؛ 25 از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای نونی سریع

معرفی انواع غذای نونی سریع
معرفی انواع غذای نونی سریع

لیست کامل غذاهای نونی سریع : دوست دارید غذای نونی سریع درست کنید؟ اگر خانم شاغل یا دانشجویی هستید که مشکل زمان را در تهیه غذاهایتان دارید و یا احیانا از آن دسته آدم هایی هستید که دوست ندارند وقت زیادی را در آشپزخانه بگذرانید به شما پیشنهاد می کنم حتما در ادامه همراه ما باشید تا شما را با انواع غذاهای نونی که دستور پخت سریع و آسانی دارند اشنا کنیم.

راستی اگر به غذاهای نونی علاقه داشته باشید حتما لیست 19 تایی ما رو مشاهده کنید که برای مهمانی و شام برای شما آماده کردیم.

کوکوها از غذاهای نونی سریع

کوکوها گزینه بسیار مناسبی هستند چراکه سریع اماده شده و زمان کمی را برای پخت می طلبند

بنر گل من و تو

کوکو سیب زمینی غذای دوست داشتنی

این غذای محبوب در بین ما ایرانیان که معمولا برای وعده شام گزینه مناسبی است ترکیبی از سیب زمینی و تخم مرغ و ارد و سایر مواد است و دو نوع  دستور پخت برای آن وجود دارد که در یکی سیب زمینی های به صورت خام رنده شده و با سایر مواد ترکیب شده و سپس سرخ می شوند و در نوعی دیگر سیب زمینی ها ابتدا آب پز شده و سپس با سیار مواد ترکیب و سرخ می شوند.

کوکو سیب زمینی غذای نونی سریع
کوکو سیب زمینی غذای نونی سریع

کوکو کدو سبز غذای ایرانی

این غذا علاوه بر این که بسیار سریع و آسان تهیه می شود، یک غذای سالم و رژیمی نیز هست. چراکه استفاده از کدو سبز به عنوان یک چربی سوز خاصیت سلامتی بخش و ضد چاقی به ان می دهد.

برای تهیه کوکوی کدو سبز ابتدا کدوها را پوست گرفته و رنده می کنیم و سپس آن را بدون روغن روی حرارت قرار می دهیم تا آب شان گرفته شود. بعد تخم مرغ و آرد سوخاری یا آرد معمولی را به همراه نمک و ادویه ها به کدو اضافه می کنیم. و در انتها مواد کوکو را داخل ماهیتابه ریخته سرخ می کنیم.

کوکو سبزی غذای که حتما امتحان کردید

این غذا که بسیار خوشمزه و چرطرفدار است یک شام سبک یا حتی ناهار عالی و اسان می باشد. که از ترکیب انواع مختاف سبزی هایی همچون جعفری و گشنیز به همراه سایر مواد و حتی در مواردی گردو خرد شده به دست می آید.

این غذا یک پیشنهاد خوب برای غذای نونی سریع می باشد.

رول کوکو سبزی
رول کوکو سبزی

کوکوی بادمجان غذای خاص پسند

در بین انواع کوکوها شاید کوکوی بادمجان نامی نا آشنا باشد، اما گزینه خوبی به عنوان غذایی سبک و آسان می باشد. برای تهیه این غذا بادمجان ها را رنده کرده و یک ساعت به ان ها استراحت داده و سپس تخم مرغ به همراه ادویه و گردو به آن اضافه می کنیم و درون روغن سرخ می نماییم.

یک کوکوی خاص و جدید و در عین حال خوش طعم خواهیم داشت.

کوکوی بادمجان
کوکوی بادمجان

فلافل غذای نونی سریع و همه پسند

یک غذای تند و خوشمزه جنوبی که پای ثابت سفره های هم وطنان خوزستانی و آبادانی می باشد. پایه ی اصلی این غذا نخود و همراهی آن با سبزی ها و ادویه های خوشمزه می باشد. استفاده از انواع سس ها در کنار این غذا طعم دوچندان خوشمزه ای به آن می دهد.

برای تهیه این غذا ابتدا نخود که پایه این غذا است را از یک روز قبل خیس می کنیم و چندبار آب آن را عوض می کنیم.سپس آب آن را گرفته و همراه جعفری و پیاز و سیب زمینی آب پز و در صورت تمایل سیر درون خرد کن یا چرخ گوشت می ریزیم. در صورت استفاده از چرخ گوشت باید دوبار مواد را چرخ کرد تا به خوبی ریز شونو.

حالا ادویه های مخصوص به همراه نمک و فلفل و زردچوبه را به مواد افزوده و حدود یک ساعت به آن زمان می دهیم تا ادویه به خوبی به خورد مواد برود. و سپس به وسیله قالب مخصوص یا با دست به فلافل ها شکل می دهیم و آن ها را درون روغن داغ سرخ می کنیم.

اگر دوست دارید با لیست غذاهای ایرانی آشنا بشید حتما مطلب اون رو از سایت گل من و تو مطالعه کنید.

فلافل غذای بدون گوشت
فلافل غذای بدون گوشت

سایر غذاهای نونی سریع و خوشمزه

سوسیس بندری پایه ثابت دانشجو ها

در ادامه غذاهای تند جنوبی به سوسیس بندری می رسیم که امروزدر تمام خانه های ایرانی متداول است. این غذا به همراه نان باگت و سس گوجه بسیار خوشمزه و خواستنی می شود.

سوسیس بندری ترکیبی از سوسیس خرد شده به همراه پیاز سرخ شده و رب و سس و نمک و فلفل و گاها قارچ است.

سمبوسه غذای نونی سریع جنوبی

یکی دیگر از غذاهای محبوب جنوبی که شامل نان لواش و محتوایی از مواد گوشتی است که درون روغن بسیار سرخ می شود. اگرچه شاید روغن آن چندان مناسب افرادی که چربی بالایی دارند نباشد، اما چه می شود کرد که طعم واقعا لذیذی دارد و از پیشنهاد یک سمبوسه هیجان انگشز نمی توان به راحتی رد شد.

کتلت گوشت یا کتلت سویا

این غذای خوشمزه که در اکثر نقاط ایران رواج دارد یک پیشنهاد نونی خوب برای داشتن شامی خوشمزه است. البته گاهی هم می توان آن را به همراه پلو سرو کرد. اما مدل نونی آن طعم ویژه ای دارد. برای پخت ان می توان از گوشت چرخ شده و یا سویا استفاده کرد.

غذاهای نونی سریع - کتلت
غذاهای نونی سریع – کتلت

یک رسپی عالی برای طرز تهیه کتلت در خانه و یک رسپی برای تهیه کتلت ساندویچی براتون آماده کردیم که پیشنهاد میکنم حتما بخونید.

کباب تابه ای گزینه عالی برای شام

این غذای ویژه ایرانی بسیار خوشمزه و طعمی شبیه به کباب کوبیده دارد و به خوبی می تواند جایگزین آن شود تا با پخت سریع تر و آسان تر دردسرهای ذغال و تجهیزات دیگر کوبیده را کنار بگذارد.

کباب تابه ای را به همراه گوجه فرنگی سرخ شده در تابه سرو کرده و از طعم ویژه آن لذت ببرید. میتویند کباب مرغ تابه رو امتحان کنید.

سالاد الویه؛ غذای نونی سریع و دوست داشتنی

به دلیل ماهیت سرد بودن این غذا در انواع مسافرت ها و گردش ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین در مهمانی های خودمانی به عنوان پیش غذا یا عصرانه کاربرد زیادی دارد.

غذاهای نونی سریع؛ میرزا قاسمی

یک غذای شمالی که بسیار خوشمزه است و سریع هم آماده می شود. این روز ها کمتر خانه ایران را می توان دید که طرفدارانی از این غذا نداشته باشد.

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا بادمجان ها را کبابی کرده پوست آن ها را می گیریم و سپس ساطوری خرد می کنیم.

در یک ظرف مقداری روغن ریخته و به آن سیر های خرد شده را اضافه می کنیم تا سرخ شوند و سپس بادمجان ها را اضافه می کنیم تا به خوبی با سیر تفت خورده و طعم خوبی به خود بگیرند. شاید شما از طعم سیر چندان خوشتان نیاید اما با توجه به اصالت شمالی این غذا اساس طعم آن سیر است. اما اگر دوست نداشتید می توانید آن را حذف کنید.

حالا گوجه فرنگی ها را به وسیله چاقو یا مخلوط کن خوب له می کنیم و به سایر مواد اضافه می کنیم.و پس از افزودن نمک و ادویه اجازه می دهیم تا همه مواد به خوبی پخته شوند و در انتها یک یا دو عدد تخم مرغ را هم اضافه می کنیم. به همین آسانی میرزا قاسمی ما آماده شد!

میرزا قاسمی
میرزا قاسمی

کشک بادمجان غذای نونی سریع و آسان

می توان گفت یک پیش غذای خوب در مهمانی هایمان و البته یک مورد خوشمزه برای شام یا حتی یک ناهار سبک می باشد. که عطر کشک و پیاز داغ در کنار بادمجان جلوه خاصی به آن داده است.

برای تهیه کشک بادمجان ابتدا بادمجان هارا سرخ کرده روغن آن ها را می گیریم. البته اگر می خواهید غذای سالم تری داشته باشید می توانید آن ها را کبابی کنید.

سپس کشک را بامقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا رقیق تر بشود. و بعد از چنددقیقه بادمجان ها  را به آن اضافه می کنیم و با گوشت کوب به خوبی له می کنیم.

در این مرحله پیاز داغ و  گردو خرد شده ودر صورت تمایل سیر سرخ شده را درون مواد ریخته و مقداری را هم برای تزیین نگه می داریم.

و سپس روغن را داغ کرده و نعنا خشک را به آن اضافه می کنیم و در آخر برای تزیین کشک بادمجان از آن استفاده می کنیم.

غذاهای نونی سریع؛ یتیمچه

اهل هرکجای ایران که باشید حتما با یتیمچه آشنا هستید و احتمالا دستور پخت مخصوص خود را دارید. این غذا علاوه بر این که ساده و سریع تهیه می شود و به نوعی غذایی رژیمی هم محسوب می شود.

برای یک شام سبک و خودمانی می توانید از این گزینه استفاده کنید.

یتیمچه غذای نونی سریع
یتیمچه غذای نونی سریع

املت چای ثابت غذاهای دانشجویی

ایرانی نیستید اگر بااین غذا آشنا نباشید. قوت غالب اکثر دانشجو ها و افراد مجرد می باشد. یک غذای نونی بسیار پرطرفداراست که اگر با مدل قهوه خانه این آن آشنا باشید بسیار پرطرفدارترهم می شود.

مواد اصلی این غذا گوجه و رب و تخم مرغ است. البته اضافه کردن کمی سیر هم طعم فوق العاده ای به ان می دهد.

دلمه اصیل با تنوع زیاد

این غذای اصیل ایرانی که بسیار هم خوشمزه می باشدف انواع مختلفی از جمله دلمه برگ موف دلمه فلفل دلمه ای، دلمه بادمجانف دلمه گوجه فرنگی دارد. هر یک از این انواع مختلف طعم به خصوص و ویژه خود را دارند. اما در تمام آن ها مواد گوشتی درون برگ مو، فلفل دلمه ای، گوجه و بادمجان پرشده و درون سس مخصوص پخته می شود.

خوراک دل مرغ و قارچ

این غذای فوق العاده که از ترکیب دل مرغ و قارچ و پیاز به همراه ادویه های مختلف درست می شود بسیار خوش طعم بوده و به عنوان یک غذای نونی که اتفاقا سریع هم آماده می شود می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد تا یک غذای متفاوت و جذاب داشته باشید.

کله جوش غذای نونی سریع و گران

کله جوش یک غدای سنتی و قدیمی ایرانی است. این غذا از ترکیب کشک به همراه پیاز داغ و نعنا و گردو خرد شده پخته می شود. ابتدا پیازها را سرخ کرده و نعنا و ادویه را به ان اضافه می کنیم. سپس کشک را با اب رقیق کرده به مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خوب جا بیفتد و در نهایت گردوها را به آن اضافه می کنیم.

این غذا را به همراه نان می توانید سرو کنید و از طعم خوب و سنتی آن لذت ببرید.

غذاهای نونی سریع کله جوش
غذاهای نونی سریع کله جوش

سوپ جو پیش غذای عالی

سوپ جو یا سوپ خامه یا سوپ شیر را می توان پرطرفدارترین مورد در بین انواع مختلف سوپ ها دانست. ترکیب جو در کنار سایر سبزیجات به همراه شیر و خامه می تواند یک غذای خوشمزه و مقوی را به شما بدهد که هم به عنوان پیش غذا و هم گاهی به عنوان غذای اصلی و یک غذای سبک می توان از آن استفاده کرد.

استراگانف غذای روسی دوست داشتنی

این غذای روسی که امروزه طرفدارانی هم دارد را می توان با استفاده از گوشت قرمز( بیف استراگانف) و هم با گوشت مرغ( چیکن استراگانف) تهیه کرد. کافی است رشته های گوشت را  به همراه پیازدر روغن سرخ کرده و سپس قارچ را به آن اضافه کنید و در آن را بگذارید تا خوب پخته و قارچ ها آب بیندازند و سپس با افزودن کمی خامه غذای شما آماده خواهد بود. با کمی سیب زمینی سرخ شده خلالی می توانید آن را تزیین کنید.

چیکن استراگانف
چیکن استراگانف

ساندویچ پنیر و کرفس

اگر دنبال یک غدای نونی فوری و سالم برای وعده شام خود هستید. که هم سریع آماده می شود و هم سبک و مناسب برای وعده شب می باشد، ساندویچ پنیر و کرفس گزینه پیشنهادی ما به شما است.

کافی ست که مقداری پنیر و مایونز را روی نان خود بمالید و بعد از چند ورقه گوجه فرنگی و کرفس خرد شده و یک برگ کاهو استفاده کنید و با نمک و فلفل این ساندویچ را مزه دار کنید.

این ساندویچ خوشمزه را حتما امتحان کنید.

غذاهای نونی سریع؛ پیتزای نونی

اگر علاقه زیادی به پیتزا دارید اما زمان کافی را همیشه برای آماده کردن این غذا ندارید می توانید پیتزا نونی را امتحان کنید. برای این کار می توانید از انواع نان ها، از جمله نان لواش یا… استفاده کنید، سپس مقداری کره و سس دلخواه و بعد مواد پیتزا که به سلیقه شما بستگی دارد می تواند سوسیس و کالباس یا انواع سبزیجات تفت داده شده و یا مرغ و گوشت پخته باشد را روی سس خود بریزید و کمی هم پنیر پیتزا روی آن بگذارید و حدود چند دقیقه آن را درون ماکروویو قرار دهید تا پنیر ذوب شود.

این غذا یک پیشنهاد نونی و آسان برای شما که به پیتزا علاقه دارید می باشد.

خوارک های سبزیجات سریع و خوشمزه

انواع خوراک ها همیشه غذاهایی پرطرفدار برای خانواده های ایرانی هستند که در اینجا به دستور پخت نوعی از آن که سرشار از سبزیجات مختلف و مفید است می پردازیم.

برای تهیه یک خوراک سبزیجات سالم و خوش طعم نیاز داریم به سیب زمینی، هویچ، کدوحلوایی چغندر، پیاز، سیر، گوجه فرنگی، اسفناج، روغن، نمک و فلفل.

ابتدا سیب زمینی و هویچ و کدو حلوایی و چغندر را خرد کرده همراه نمک و روغن مخلوط می کنیم و درون سینی فر ریخته و به مدت 45 دقیقه با دمای 220درجه درون فر می پزیم. برای عطر بهتر می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

حالا پیاز را خرد کرده و کمی تفت می دهیم تا سبک شود. سپس گوجه هارا پوره کرده و در صورت تمایل همراه با سیر و رب گوجه فرنگی به پیاز اضافه می کنیم. بعد از چنددقیقه برگ اسفناج خرد شده را به گوجه هااضافه کرده و دو لیوان آب هم به ترکیب خود اضافه می کنیم و منتطر می مانیم تا سس ما بجوشد. و بعد سبزیجات کبابی را داخل سس ریخته و در آن را می گذاریم تا خوب جا بیفتد. خوراک ما آماده است! آن را با نان سرو می کنیم.

اشکنه غذانی نونی سریع و قدیمی

اشکنه یک غذای سنتی و قدیمی ایرانی است که  می تواند گزینه مناسبی برای یک روز سرد زمستانی باشد. برای پخت آن به سیب زمینی، پیاز، آرد، شنبلیله ، تخم مرغ نمک و فلفل و زرچوبه احتیاج داریم

اول پیازها را خرد کرده با روغن سرخ می کنیم و زردچوبه و شنبلیله را به آن اضافه می نماییم. سپس در ظرفی آرد را با آب مخلوط کرده و به مواد اضافه می کنیم و بعد مقدری آب را به ترکیب اضافه می کنیم. حدودا تا نصف ظرف کافی است. حالا سیب زمینی هارا خرد کرده درون مواد می ریزیم.

در انتها هم که تا مواد خوب جا افتاد چند عدد تخم مرغ را به مواد اضافه کرده خوب هم می زنیم تا مخلوط شود. اشکنه ما آ ماده است! که البته ممکن است در مناطق مختلف کشورمان با تفاوت هایی در دستور پخت بالا نیز طبخ شود.

اشکنه گوجه فرنگی
اشکنه گوجه فرنگی

در ادامه قصد داریم چند دستور پخت جدید از غذاهای نونی که با مرغ تهیه می شوند را به شما آموزش دهیم راستی اگر دوست دارید بهترین غذاها با مرغ رو داشته باید حتما مطلب اون رو مطالعه کنید.

اولین غذای نونی سریع با مرغ

  • سینه مرغ 600 گرم
  • روغن
  • سیر 3 حبه
  • جعفری 3 قاشق غذاخوری
  • گوجه گیلاسی 200 گرم
  • کنجد 1 قاشق غذاخوری
  • لیموترش تازه 1 عدد
  • زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا درون تابه مقداری روغن ریخته سیر له شده را به آن اضافه کنید و سپس مرغ هارا خرد کرده به آن اضافه کنید و حدود 10 الی 15 دقیقه زمان دهید تا به خوبی پخته شود. سپس زردچوبه و فلفل و نمک و لیمو ترش را اضافه کنید تا مرغ ها به خوبی طعم بگیرند. در انتها جعفری خرد شده و کنجد را به مواد اضافه کرده و از روی حرارت بردارید.

این غذا را درون طرفی سرو کرده و نوش جان کنید.

غذای نونی سریع با سینه مرغ

  • سینه یا ران مرغ 1 تکه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • هویچ  1 عدد
  • پنیرپیتزا  2 قاشق غذاخوری
  • پودر سیر 1 قاشق چای خوری
  • پودر زنجبیل 1 قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل و کاری به میزان لازم

ابتدا مرغ ها را درون طرفی به همراه نمک و فلفل و زردچوبه، زعفران و برگ بو بپزید و سپس خوب ریش ریش کنید. سیب زمینی و هویچ را پخته رنده کنید. حالا تخم مرغ را درون ظرفی شکسته و نمک و فلفل و کاری و همین طور پودر سیر و پودر زنجبیل را به آن اضافه کرده به خوبی هم بزنید.

سپس مواد رنده شده( سیب زمینی و هویچ) و مرغ هارا به این مواد اضافه کنید و مخلوط نمایید. حالا درون ظرفی روغن ریخته و مواد را سرخ کنید.

غذاهای مرغی از غذای نونی سریع
غذاهای مرغی از غذای نونی سریع

غذای نونی سریع با مرغ

  • سینه مرغ 4عدد
  • ژامبون گوشت 6 ورق
  • عسل 1قاشق غذاخوری
  • سس خردل 1پیمانه
  • سس مایونز1 پیمانه
  • قارپ خرد شده 1 پیمانه
  • پنیر پیتزا 1 پیمانه
  • جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز داغ 1قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کنید و مدتی درون یخچال استراحت دهید. سس خردل و مایونز و عسل و پیاز داغ را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. حالا مرغ هارا از یخچال خارج کرده و درون ظرفی با روغن سرخ کنید تا طلایی شود. فر را روی 170 درجه سانتی گراد تنظیم کرده و مرغ ها را درون ظرفی مناسب ریخته و نصف سس ها را بر روی آن بریزید و آغشته کنید. و قارچ های خرد شده و پنیر پیتزا را روی آن بریزید و درون فر قرار دهید تا پنیر پیتزا ذوب شود. در نهایت این غذا را همراه سس خردل و عسل میل نمایید.

خب حالا که با انواع غذاهای نونی سریع آشنا شدیم شما برامون بنویسید زمانی که وقت ندارید چه غذایی درست میکنید؟ از نظر شا بهترین غذای نونی سریع کدوم غذا میتونه باشه چه غذای ایرانی و چه خارجی منتظر تجربه و نظرهای شمشا هستیم.

مطالب مرتبط :

بهترین غذاهای مجلسی ایرانی

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی