طرز تهیه باسلوق ژله ای بازاری فوت کوزه گری + فیلم آموزشی

طرز تهیه باسلوق ژله ای بازاری
طرز تهیه باسلوق ژله ای بازاری

طرز تهیه باسلوق ژله ای بازاری : یکی از شیرینی های خوشمزه و اصیل ایرانی که با شیره انگور درست میشه باسلوق هست، باسلوق به روشهای مختلف در رنگهای متفاوتی درست میشه اینم روش من هست برای تهیه یک باسلوق ژله ای خوشمزه که اصلا مزه خامی نشاسته رو نخواهد داد اگه نکاتی رو که میگم رعایت کنید.

جالب است بدونید که باسلوق ژله ای رو هم به عنوان دسر میشناسند و هم به عنوان شیرینی و جزو سوغات شهر ملایر و مراغه هست پس بریم که این خوشمزه رو درست کنیم، راستی ویدیو مراحل تهیه در انتهای مطلب قرار داده شده که حتما مطالعه کنید.

مواد لازم برای تهیه باسلوق ژله ای

نشاسته گندم (نشاسته گل)۱/۲ لیوان
شکر ۲/۳ لیوان (تا یک لیوان میتونید استفاده کنید)
آب سرد ۱ لیوان
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
کره ۴۰ گرم (میتونید بجای کره از روغن جامد یا مایع هم استفاده کنید)
گلاب ۱/۴ لیوان
پودر هل ۱/۲ قاشق چای خوری

بنر گل من و تو

مراحل و طرز تهیه باسلوق ژله ای بازاری

برای این کار آب را روی نشاسته بریزید تا حل بشه بعد از صافی رد کنید و درون یه قابلمه بریزید. پودر ژلاتین رو روش بپاشید و یکی دو دقیقه صبر کنید بعد به هم بزنید.شکر هم اضافه کرده حالا اجاق گاز رو روشن کنید و مدام به هم بزنید تا مواد غلیظ بشه شعله اجاق رو کم کنید و درِ ظرف رو بذارین حدود یک ربع ،بیست دقیقه اجازه بدین تا با حرارت ملایم نشاسته پخته بشه

در این مدت دو سه بار درِ ظرف رو بردارین و به هم بزنید وقتی از پخت نشاسته مطمئن شدید هل را داخل گلاب ریخته و به مواد اضافه کنید و مرتب به هم بزنید تا دوباره سفت بشه سپس کره را اضافه کنید و مجدد به هم بزنید تا جایی که مواد از ظرف جدا بشه سپس از روی حرارت بردارین و اجازه بدین تا کمی خنک بشه.بعد با قاشق از مواد به اندازه دلخواه بردارین و اطرافش رو با پودر نارگیل بپوشونید اگه هم دوست دارین نصف مغز گردو روش بذارین بعد داخل پودر نارگیل.

مدت زمان پخت در کل حدود ۳۵-۴۰ هست و در تمام مدت حرارت ملایم.با این دستور ده تا باسلوق خواهید داشت.

رسپی و ویدیو : نجمعه السادات شریعتمداری

شما تا حالا باسلوق توی خونه درست کردید؟ حتما نظر و تجربه خودتون رو با این رسپی و یا رسپی ها مختلف در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه دسر بنیه موزی خوشمزه و عالی

طرز تهیه دسر نان سوخاری خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه دسر سمیفردو ایتالیایی