طرز تهیه کرمفیل وانیلی فوق العاده خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه کرمفیل وانیلی
طرز تهیه کرمفیل وانیلی

طرز تهیه کرمفیل وانیلی : ما در تهیه ماکرون از کرمفیل استفاده کردیم که در این مطلب میخوام بهتون روش درست کردن اونو آموزش بدم ، این کرم نوع صنعتیش تو بازار هست ولی خونگیش رو هم میتونید درست کنید . کرمفیل یک کرم کاربردی و بسیار خوشمزه و خوش طعمع که برای مغزی های مختلف در نانوایی و قنادی استفاده میشه.میتونید برای مغزی انواع نون، تزیین کیک ، دسر ، مغز پیراشکی ، وسط شیرینی ، استفاده کنید و فرم دهیش هم خیلی عالیه.

این کرم رو شما میتونید در عرض نیم ساعت درست کنید ولی نباید بلافاصله از اون ساتفاده بشه و چند ساعتی رو داخل یخچال باید استراحت کنه  در تهیه کرمفیل وانیلی توجه داشته باشید که میزان نشاسته که استفاده میکنید در کیفیت اون تاثیر زیادی داره ، نباید کم و یا زیاد استفاده کنید که فرم کرم شما رو بهم میزنه

مواد لازم برای تهیه کرمفیل وانیلی

تخم مرغ کامل ۱ عدد
زرده تخم مرغ 2 عدد
کره ۵۵ گرم
نشاسته ذرت۱/۴پیمانه
شکر ۱/۲پیمانه
نمک۱/۲ قاشق چای خوری
شیر ۲پیمانه
وانیل مایع ۱ قاشق چای خوری

بنر گل من و تو

طرز تهیه کرمفیل وانیلی مرحله به مرحله

برای شروع کار شما باید تخم مرغها را داخل کاسه بشکنید و سپس پودر نشاسته ، شکر و نمک را اضافه کرده و ۵ دقیقه بزنید تا کرم رنگ و حجم خودشو بگیره. شیر را داخل شیرجوش بریزید ، وانیل را بهش اضافه کرده وروی حرارت فرار بدین تا داغ بشه لازم نیست بجوشه.

حالا از روی حرارت بردارید و اونو کم کم به مایع اضافه کنید و همزمان با همزن بزنید که مواد نپزه.مواد را به قابلمه منتقل کرده و روی حرارت ملایم قرار بدین و مدام همزده تا به غلظت برسه 5 الی ۶ دقیقه بذارید بپزه در آخر کره را بهش اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و سپس از روی حرارت بردارید و داخل ظرف دیگری بریزید روش سلفون بکشید و بزارید تویخچال ۵ ساعت بمونه و بعد استفاده کنید.

کرمفیل وانیلی
کرمفیل وانیلی
ویدیو طرز تهیه کرمفیل وانیلی

 

نکات مهم برای تهیه کرمفیل وانیلی
  1. برای شکلاتی کردن کرمفیل 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را همون ابتدا به مواد اضافه کنید.
  2. این کرم فریز نمیشه وماندگاریش نهایت ۳الی ۴ روزه
مطالب مرتبط :

طرز تهیه دسر کرمفیل موز و شکلات

طرز تهیه دسر پودینگ شکلاتی

طرز تهیه دسر پرتقالی شکلاتی