17 از گیاهان آپارتمانی بزرگ + نگهداری و تکثیر آسان

گیاهان آپارتمانی بزرگ
گیاهان آپارتمانی بزرگ

گیاهان آپارتمانی بزرگ: نگهداری گلهای اپارتمانی انقدر اسونه که حتی کسایی که فکر میکنن نمیتونن از عهده ی مراقب گل بر بیان به راحتی تونستن گلهای اپارتمانی رو پرورش بدن و نگهداری بکنن.
در حالی که هیچ چیز برای گیاهان بهتر از لذت در زیر نور خورشید نیست، بدونید که می تونید با همون انرژی، گلهای آپارتمانی بزرگ و شاداب بزرگ کنید و از هوای تازه ای که تولید میکنن استفاده کنید. با گلهای آپارتمانی بزرگ میتونید خونتون رو به یه جنگل تبدیل کنید و حال و هوای خونه تون رو تازه بکنید.
اولین قدم برای نگهداری گلهای آپارتمانی بزرگ، قبل از شروع، قانون اساسی اینه که گیاهان بالغ بخرید، نه بذر، مگر اینکه صبر و شکیبایی زیادی داشته باشید و سالها منتظر بمونید تا گلده بشن. علاوه بر این، توجه داشته باشید که خیلی از گیاهان آپارتمانی شکوفا برای سال ها با حداقلهای مراقبتی رشد می کنن، در حالی که بعضیاشون نیاز به مراقب بیشتری دارن، ولی در کل اگه میخواید گل مقاوم و در عین حال با شرایط نگهداری آسونتر داشته باشید گلهای آپارتمانی براتون مناسبتره. در ادامه به بررسی گلهای آپارتمانی و بزرگترین گل های آپارتمانی خواهیم پرداخت. همراه من باشید که قراره با گیاهان آپارتمانی بزرگ یه جنگل توی خونه مون درست بکنیم.

بهترین روش نگهداری گیاهان آپارتمانی بزرگ در خانه:

فضای زندگی خودتون رو با گیاهان آپارتمانی بزرگ پر کنید تا خلق و خوی خودتون رو به مرور بهتر و بهتر و عالی تر بکنید همچنین با این کار به تمیز کردن هوای خونتون کمک میکنید و این گلها میتونن اکسیژن محل زندگی تون رو بیشتر بکنن و تصویه کننده باشن ( لیست کامل گیاهان تصفیه کننده هوا) ، در حالی که ممکنه فکر کنید برای پرورش گیاهان آپارتمانی به فضای بزرگی نیاز دارید، اما در واقع این فقط یه بهانه ست. اگه یه عده آدمهای بی ذوق و بی هنر و هر صفت بدی که تو ذهنتون هست رو به کسایی که گل و گیاه دوست ندارن نسبت بدیم، تقریبا همه ی مردم از بچهای کوچیک بگیر تا آدم های پا به سن گذاشته میتونیم متوجه بشیم که چقدر روح و جسم ما به طبیعت وابسته ست و این اتفاق و وابستگی قلبی به طبیعت کاملا غیر ارادی و ذاتی هستش، پس اگه خونتون کوچیکه یا فضای کوچیکی برای نگهداری گل و گیاه دارید گیاهان آپارتمانی در شکل ها و اندازه های مختلف هستن و میتونید از انواع کوچکتر اون انتخاب کنید. خوشبختانه، مجموعه کاملی از گیاهان آپارتمانی بزرگ و کوچک عالی حتی برای کوچک‌ترین خانه‌ها وجود داره اما تو مطلب قراره در مورد گلهای آپارتمانی بزرگ و غول پیکر صحبت کنیم که فیویریت خودم هستن.

ویژگی های ایده آل برای گیاهان آپارتمانی بزرگ:

فقط به کارشناس های گل و گیاه مراجعه نکنید و هزینه های بیخودی و گزاف پرداخت بکنید. در عوض، به دقت در نظر بگیرید که گیاه چقدر بزرگ میشه، و چقدر به نور و … نیاز داره. زمانی که دنبال یه گیاه برای آپارتمان خودتون هستید، باید به چنتا نکته ی ریز زیر دقت کنید.

بنر گل من و تو

گیاهان آپارتمانی بزرگ چه وجه مشترکی باهم دارند؟

  • گیاهان آپارتمانی بزرگ نسبتاً نگهداری کمی به نسبت به گل و گیاه های دیگه دارن و این  به این معنیه که به مراقبت زیادی به جز آبیاری و کوددهی به موقع ندارند
  • گیاهان آپارتمانی بزرگ برای داخل خانه و آپارتمان ها میتواند یک زیبایی بخش عالی باشه و اگه فراموش کنید اونها رو آبیاری کنید به سرعت ترمیم میشن و دوباره شاداب میشن.
  • گل و گیاهان آپارتمانی بزرگ در صورت نگهداری و توجه مناسب گل دهی خوبی خواهند داشت.
  • گیاهان آپارتمانی بزرگ عمر طولانی دارن.
  • گیاهان آپارتمانی بزرگ گل هایی با عطر بیشتر و اذیت کننده تولید نمیکنن.
  • گیاهان آپارتمانی بزرگ توی فضاهای کوچیک از نظر نیاز به نور نسبتاً انعطاف پذیر هستن.
  • بهترین گیاهان آپارتمانی بزرگ برای آپارتمان ها معمولاً از نظر قد کوچکتر هستن، اگرچه گیاهان آپارتمانی در اندازه های غول پیکر به مراتب جذاب تر هستن.
  • گیاهان آپارتمانی بزرگ چشم نواز و منحصر به فرد هستن. حالا که بعضی از  ویژگی‌های مشترک بهترین گیاهان آپارتمانی رو میدونید بریم چنتا از گیاهان آپارتمانی غول پیکر معرفی کنیم، شاید شما هم مثل من عاشق گل و گیاه با ابعاد بزرگ هستید.

گیاهان آپارتمانی غول پیکر:

بستگی داره شما چه سلیقه ای داشته باشید یا با توجه به فضایی که توی خونتون دارید چه نوع گل اپارتمانی رو انتخاب کنید، اما گیاهان اپارتمانی بزرگ همیشه جذابتر هستن و فضای خونه رو سبز تر میکنن و میتونید یه جنگل کوچیک گوشه خونتون درست کنید. حالا شاید پیش خودتون بگید خب اگه از گلهای آپارتمانی بزرگ درست مراقبت کنیم بزرگ میشن اما قضیه اینجاست که خیلی از گلها تا حدودی میتونن بالغ بشن، این گفته تا حدود زیادی منسوخه اما یه سری از گلها هستن که گزینه ی بهتری برای داشتن گل بزرگ هستن. بریم یه سری از این گیاهان آپارتمانی بزرگ رو با هم ببینیم.

برگ انجیری گیاه آپارتمانی بزرگ و جذاب

برگ انجیری با داشتن برگهای بزرگ و غول پیکر میتونه اولین گزینه برای گیاهان آپارتمانی بزرگ باشه که نگهداری خیلی راحتی در داخل خونه داره، شما کافیه براش نور حدود 8 ساعت، آبیاری منظم و کوددهی در فصل رشد رو فراهم کنید تا شاهد رشد فوق العاده و قد کشیدن اون باشید، داخل خونه حتی میتونه تا 3 متر هم رشد داشته باشه، اندازه برگهای اون در بعضی مواقع به نیم متر هم میرسه و حتما باید در لیست گیاهان غول پیکر قرار بگیره. در کنار اون برگ انجیری فر هم میتونه در این لیست باشه ولی فقط باید انتظار رشد برگهای بزرگ از اون داشته باشید.

کاج مطبق گیاه آپاتمانی بزرگ
کاج مطبق گیاه آپاتمانی بزرگ

کاج مطبق (Araucaria heterophylla)

این جذاب از مهم ترین گیاهان آپارتمانی بزرگ که در شرایط نگهداری متوسط تا 2/5 متر میتونه رشد بکنه، این گیاه بومی شهر جزیره ی نور فولک هستش. در واقع این گل نوعی کاج نیست، بلکه بعضی از خصوصیات اون رو داره. این گیاه توی نور کم میتونه رشد بکنه و برای ترغیب بیشتر اون برای رشد میشه از کود های گل آپارتمانی استفاده کرد. اگر میخوای رشد خوبی داشته باشه باید براش نور خوب و رطوبت مناسب فراهم کنید فقط یادتون باشه که نور مستقیم باعث از بین رفتن شاخه های اون میشه برای اطلاعات بیشتر در خصوص نگهداری کاج مطبق مطلب اون رو مطالعه کنید.

سانسوریا از گیاهان غول پیکر
سانسوریا از گیاهان غول پیکر

سانسوریا یا گیاه زبان مادرشوهر (Sansiveria trifasciata hahnii)

از دیگه گیاهان آپارتمانی بزرگ میشه به گیاه زبان مادر شوهر اشاره کرد که در بیشتر منابع بهش سانسوریا میشگن، شمایی که دارید این مطلب رو میخونید ممکنه به عنوان یه زن یا مادرشوهر بسیار مهربان، هیچ نظری در مورد اسم رایج این گیاه آپارتمانی نداشته باشید. با این حال، حقیقتی که در مورد این گل هست اینه که یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی موجود در بازار هستش، میتونید از گلخونه ها یا گلفروشی اون رو تهیه کنید، حتی اگه توی نگهداری گیاهان حرفه ای نباشید یا خیلی مواقع گیاهان آپارتمانی را کشته باشید میتونید به راحتی اونو توی خونه خودتون نگهداری کنید، با زبان مادرشوهر شانس خیلی خوبی برای موفقیت خواهید داشت. فراموش کردن آبیاری این گیاه فقط اون رو شادتر می کنه چون ترجیح میده توی شرایط خشک باشه البته نه اینکه اصلا بهش آب ندید منظور این هست که اگر یادتون بره اون رو به موقع آبیاری کنید گیاه از بین نخواهد رفت.
این گیاه آپارتمانی یه مکمل عالی برای میز کنار تخت، میز قهوه یا میز آشپزخانه ست، گل زبان مار یا همون گل زبان مادر شوهر شرایط نور کم و همچنین مناطق با نور زیاد رو تحمل می کنه. خرید فرم کوتوله به این معنیه که ارتفاع اون تو بهترین شرایط به 10 سانتی متر خواهد رسید البته که این گل سخت جون گونه های دیگه ای با ارتفاع بیشتر داره.

آگلونما بزرگ
آگلونما بزرگ

همیشه سبز چینی یا آگلونما (Aglaonema)

گونه ها و واریته های زیادی از این گیاه آپارتمانی تو بازار وجود داره که انتخاب یه گونه که هم مورد علاقه شما باشه و هم گونه ای باشه که مراقبت از اون تا حدودی آسون باشه یکم سخته، اما بعض از واریته‌ها سبز یکدست هستن در حالی که بعضی از گونه ها  با رنگ‌های سفید، صورتی، قرمز و حتی نارنجی ملایم رنگ میشن. مراقبت از گونه ای که سبز یکدست هستش آسونتره، گونه های سبز شرایط نور کم رو بدون مشکل تحمل می کنن، اما انتخاب های رنگارنگ نیاز به نور متوسط یه پنجره رو به شرق یا غرب یا همون آفتاب کافی اما غیر مستقیم دارن. وقتی پوسیدگی ریشه گل چینی اتفاق افتاد یا بیشتر شد اون رو به هیچ وجه آبیاری نکنید. براش نور خوب فراهم کنید به راحتی رشد میتونه و میتویند قلمه زدن آگلونما برای تکثیر این گیاهان آپارتمانی بزرگ توی خونه داشته باشید.

زاموفیلیا از گیاهان بزرگ
زاموفیلیا از گیاهان بزرگ

زاموفیلیا (zz plant) با نگهداری درست گیاه بزرگ میشه

گیاهی هست که نگهداری فوق العاده راحتی داره ولی خیلی طول میکشه که یک گیاه آپارتمانی بزرگ بشه، گل زاموفیلیا بومی زنگبار، کشوری واقع در شرق آفریقا هست که بعضی به عنوان “گیاه آپارتمانی چند ساله” نگهداری میکنن، زاموفیلیا گلی چند ساله ست. این گل جزو اون دسته از گیاه های هستش که میتونه توی کم آب ترین شرایط زنده بمونه، فقط باید سه بار در ماه آبیاری بشه و به ندرت آفات رو جذب می کنه. همه چیز درباره زاموفیلیا رو حتما بخونید. زاموفلیا بلک یه گونه ی بی نظیر از این خانواده ست. تکثیر زاموفیلیا

شرایط نگهداری گل هورتانسیا
شرایط نگهداری گل هورتانسیا

ادریسی یا هورتانسیا (AZNDC)

این گل به عنوان یک گیاه که تابستون رو همیشه مهمون خونه تون میکنه معروفه، جزو گیاهان آپارتمانی بزرگ این گیاه برگ های درخشانی توی فصل بهار داره، یعنی زمانی که به طور طبیعی گل میده. برای زنده نگه داشتن هورتانسیا حتما مطمئن بشید خاک اون مرطوبه و مورد بعدی اینه که حتما اون رو در معرض نور مستقیم خورشید قرار بدید. اگه این دو شرط رو رعایت کنید میتونید این گل رو تمام فصول زنده نگه دارید و می شه گفت که این گیاه یه زیبایی خاصی به خونه یا محل کار یا هر فضایی که میخواید بزارید میده و ممکنه شبیه به گلهای آپارتمانی دیگه نباشه ولی توی خونه میتونه شاداب بمونه. نگهداری هورتانسیا و تکثیر هورتانسیا رو بخونید.

افرا گلدار (MamasHomeGarden) یک گیاه آپارتمانی بزرگ

 گیاه افرا ی گلدار یا آبوتیلون نیز نامیده میشه، شکوفه های کاغذی قرمز، زرد، صورتی یا هلویی داره  که (تقریبا) در تمام طول سال گل داره، البته این مورد بستگی به نحوه ی مراقبت صحیح شما داره. این گیاه ها معمولاً چند سال قبل از اینکه ساقدار و اصلاحا پیر بشن و ظاهر خوبی نداشته باشن، دوام میارن. اونها نور غیرمستقیم روشن رو ترجیح میدن، ترجیحاً پنجره ای که نوردهی جنوبی یا غربی داره برای این نوع گلها خوب و مناسبه. زمانی که سطح خاک خشک شد آبیاری کنید تا گلتون همیشه شاداب باشه و پژمرده نشه. 

دراسنا پرچمی گیاه آپارتمانی غول پیکر
دراسنا پرچمی گیاه آپارتمانی غول پیکر

دراسنا پرچمی (Dracaena Marginata) گیاه غول پیکر

یک گیاه خانگی و آپارتمانی محبوب با برگ‌های سبز بلند و باریک که لبه‌های اون قرمز هستش. این گیاهان برای کسایی که تا بحال گل و گیاه نداشتن و یا تجربه ی خوبی از نگهداری گل و گیاه ندارن عالی هستش چون به خشکی مقاوم هستن و به هیچ وجه در مورد شرایط نوری حساسیت ندارن و میتونن تحمل بالایی تو نور زیاد یا نور کم از خودشون داشته باشن. گیاه دراسنا پرچمی یه گل اپارتمانی فوق العاده و عالی که میتونه یه گل آپارتمانی زیبا و سرسخت بشه!

برگ عبایی گیاه آپارتمانی غول پیکر
برگ عبایی گیاه آپارتمانی غول پیکر

برگ عبایی (Aspidistra Elatior) زیبا و جذاب

این گیاه غول پیکر برگهای سبز تیره داره و میتونه زیبایی بصری چشمگیری رو به هر گوشه ی تاریکی از خونه، محل کار یا اتاق خوابتون اضافه کنه. اونها میل به نور کم دارن و با آب بسیار کم و خاک ضعیف می تونن زنده بمونن. در کل میشه گفت یک گیاه آپارتمانی مقاوم هست که به راحتی توی هر خونه ای میشه برگ عبایی رو نگهداری کرد.

گل گندمی گیاه غول پیکر آپارتمانی
گل گندمی گیاه غول پیکر آپارتمانی

گل عنکبوتی (Chlorophytum Comosum)

این گیاه در ابتدا شاید جزو گیاهان غول پیکر قرار نگیره ولی با مراقبت و رسیدیگی درست بشه میتونه رشد فوق العاده ای داشته باشه، گیاهان عنکبوتی یا گل گندمی دوباره تو دسته بندی گیاه هایی که به نور کم نیاز دارن قرار میگیره، و میتونه با شاخه های بیرونی خودش میتونه تکثیر بشه. بنابراین اگه به یه گیاه که حجم زیادی داشته باشه علاقه مند هستید، این گزینه ی خوبی برای شماست. گیاهان عنکبوتی وقتی که ریشه‌های شلوغ دارن، خوب عمل می‌کنن.

فیکوس الاستیکا گیاه بزرگ
فیکوس الاستیکا گیاه بزرگ

گیاه فیکوس الاستیکا (0FICUS RUBBER)

از گیاهان آپارتمانی بزرگ دیگه، گل فیکوس الاستیکا ست که جزو گیاهان اکسیژن ساز برای خونه ست و میتونه هوای داخل خونه رو تصویه کنه، شادابی و طراوت رو بهتون هدیه بده و یه درخت جزو جنگل خونتون باشه، این گل غول پیکر تا 2/5 میتونه رشد بکنه و در صورتی که تنه اون برش داده بشه یه مایع سمی ازش خارج میشه.

فیکوس بنجامین گیاه آپارتمانی بزرگ
فیکوس بنجامین گیاه آپارتمانی بزرگ

بنجامین (Ficus benjamina)

اگ به اندازه ی کافی خوش شانس هستید و جایی برای یه درخت بزرگ دارید، پس فیکوس بنجامین همون چیزیه  که باید دنبال اون باشید. این گیاه جذاب و با نگهداری آسون که به نام انجیر گریان یا فیکوس بافته هم شناخته میشه و معروفه، برای گوشه ی پذیرایی شما عالیه. با این حال، تنه بافته شده به طور طبیعی رخ نمیده اما هنگامی که گیاه جوان هستش، می تونه تنه های متعدد خودش رو به هم بافته و تبدیل به یک بافته دائمی بکنه. در حالی که فیکوس یک گیاه آپارتمانی بسیار رایج و مشهور هست، اونها در فضای باز هم رشد می کنن. این گیاه با نگهداری خوب میتونه تبدیل به یه گل غول پیکر توی خونه شما بشه اما شاید براتون جالب باشه که ارتفاع اون توی طبیعت و به طور وحشی به  4 متر هم میتونه برسه. انواع مختلف و هیجان انگیز بنجامین رو بخونید. تکثیر گل بنجامین

فیکوس لیراتا گیاه غول پیکر
فیکوس لیراتا گیاه غول پیکر

فیکوس لیراتا (FICUS LIRATA)

فیکوس لیراتا هم خانواده ی انجیر گریان هستش و ظاهری فوق العاده جذاب داره که برای نگهداری از اون باید رطوبت خوبی براش فراهم کنید، اما ظاهری نسبتا متفاوت داره، این گل برگ های مومی داره و روی اون رگبرگ های بسیار برجسته و زیبایی داره. فیکوس جنگلی هم واریته ای شگفت انگیز از فیکوس هاست.

 راونیا ریولاریس یا نخل پرشکوه

جزو اون دسته از گیاه هاست که تحمل نور کم رو دارن و میتونن رشد خوبی رو توی سایه داشته باشن، این گیاه سرعت رشد خیلی بالایی داره.

صفر تا صد نگهداری از گیاهان آپارتمانی بزرگ:

با اینکه نگهداری از گیاهان آپارتمانی بزرگ برای هر گونه از اونها تا حدود کمی متفاوت هستش اما به طور کلی در ادامه به یه سری مسائل کلی اون میپردازیم میتونید جزئیات نگهداری و تکثیر گلهای آپارتمانی رو به صورت جداگانه توی مطالب قبلی بخونید.

گلدان و خاک گلهای آپارتمانی چطور باید باشه؟ 

 گلدانی با زهکشی خوب انتخاب کنید که فقط چند سانت بزرگتر از شکل ریشه باشه تا سیستم ریشه فضایی برای رشد داشته باشن. سعی کنید PH خاک شش تا هفت باشه تا جذب مواد مغذی مورد نیاز گیاهان آپارتمانی بزرگ به درستی و خوبی انجام بشه، برگهای بزرگ نیاز به مواد مغذی زیادی دارند، اگه یه گیاه کند رشد هستش، بنابراین شما فقط باید هر چند سال یک بار گلکاری کنید تا این گیاه را خوشحال نگه دارید. اگه خاک فشرده شد (سخت شد و از لبه گلدان جدا شد) بهترین زمان برای تعویض خاک اون با خاک تازه ست. تعویض گلدان گیاهان آپارتمانی بزرگ.

نگهداری گیاهان آپارتمانی بزرگ
نگهداری گیاهان آپارتمانی بزرگ

نور مناسب گیاهان آپارتمانی چیه؟

به طور کلی نور روشن و غیرمستقیم رو ترجیح میدن، اما اگه نور خانه‌تون کمه، جای نگرانی نیست!  این گیاه ها در شرایط نوری کمتر هم خوب عمل می کنن، اما به سرعت رشد نمی کنن و نمیتونن درست جذب آب بکنن. گیاه خودتون را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید، چون ممکنه برگهای گیاهتون روبسوزونه. تمامی گیاهانی که معرفی کردم اگر در روز حدود 6 الی 9 ساعت نور فیلتر شده دریافت کنند میتونند رشد خوبی داشته باشند.

به گل های آپارتمانی چقدر آب بدیم؟

گیاهان آپارتمانی بزرگ کاملاً مقاوم به خشکی هستن و به آب زیادی نیاز ندارن، بنابراین قبل از آبیاری صبر کنید تا نیمه بالایی خاک کامل  خشک بشه. بعد با آب مقطر کاملاً آبیاری کنید تا آب از سوراخ های زهکشی ته گلدان خارج بشه. حتما نکات کلیدی آبیاری گیاهان آپارتمانی رو مطالعه کنید، استفاده از آب مقطر یا آب غیر فلورایده (آب جوشیده سرد شده) خیلی مهمه چون فلوراید و بقیه ی نمک های موجود داخل آب می تونن باعث قهوه ای و ترد شدن نوک برگ های گل بشن. این یکی از رایج ترین مشکلات گیاهان آپارتمانی هستش، اما رفع اون خیلی ساده ست!

بهترین دما و رطوبت برای گیاهان آپارتمانی غول پیکر

گیاهان آپارتمانی بزرگ در دمای 18 الی 23 درجه سانتی گراد رشد خوبی خواهند داشت و در رطوبت معمول اتاق هم میتونند رشد مناسبی داشته باشند ولی بهتره با روش های مختلف میزان رطوبت رو برای اونها افزایش بدید ، حتما مطلب تامین رطوبت گیاهان آپارتمانی رو طمالعه کنید. با این حال، گیاه خودتون رو از معرض بادکش ها و دریچه هایی که می تونن برگ ها رو خشک کنن، دور نگه دارید. مطلب کامل رطوبت مورد نیاز گیاهان آپارتمانی بزرگ رو از دست ندید.

کود گیاهان آپارتمانی بزرگ:

این گیاهان نیاز به کوددهی خوبی دارن، با توجه به اینکه اندازه ی بزرگی دارن. سعی کنید در فصل رشد اونها رو هر دو هفته یکبار با استفاده از کودهای مختلف تغذیه کنیدف استفاده از هیومیک اسید و آمینو اسدی میتونه تنش رو کاهش بده و همچنین جذب مواد مغذی رو افزایش بده، برای خرید کود گیاهان خودتون میتونید به فروشگاه کود و سم گل من و تو مراجعه کنید.

هرس و تکثیر گل های آپارتمانی بزرگ:

برای تکثیر گلهای آپارتمانی بزرگ، خودتون میتونید به راحتی با یه قیچی این کار رو انجام بدید، قلمه بزنید اون رو توی یه محیط مرطوب قرار بدید و بعد از پینه زدن بکاریدش. 
گیاهان آپارتمانی بزرگ ممکنه کند رشد می کنن، نیاز به هرس زیادی نیاز ندارن. اما اگه درخت شما کمی بزرگ یا سرکش میشه، به سادگی از قیچی تمیز استفاده کنید تا اون رو به شکل و اندازه دلخواه خود ببرید.

آفات گیاهان آپارتمانی بزرگ:

این گل ها جزو گیاهان سخت هستن، اما مستعد ابتلا به انواع کنه ها و شپش ها هستن. اگه متوجه حشرات شدید، تا جایی که می تونید اونها رو با جدا کردن یا اسپری کردن یا با  شلنگ یا شیر آب آشپزخانه جدا کنید، بعد گیاه رو کامل اسپری کنید. آفت گیاهان آپارتمانی بزرگ و درمان اونهارو بخونید.

چرا گلهای آپارتمانی بزرگ محبوب هستن؟

با توجه به ابعاد گلهای آپارتمانی بزرگ، اونها میتونن بخش بزرگتری از خونه رو سبز کنن و اکسیژن سازی بیشتری رو انجام بدن. همه ی ایرانیا یا حداقل قدیمیا عاشق گل و گیاه بزرگ هستن، شاید بخاطر اینکه فکر میکنن بزرگ بودن گل نشانه ی سلامتی اون هست.

چرا برگ های پایینی گل های آپارتمانی زرد میشن؟ 

این مشکل میتونه دلایل مختلفی اعم از آبیاری زیاد ، آبیاری کم، دما محیط داشته باشه که تک تک موارد باید بررسی شود و متناسب با شرایط نگهداری شما راه حلی ارائه ولی حتما مطلب زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی رو بخونید.

آیا گیاهان آپارتمانی سمی هستن؟

این سوال کلی هست و برخی از گیاهان سمی هستند و برخی نه که در مطلبی جداگانه به شما گیاهان سمی رو معرفی کردید که حتما بخونید و با اونها آشنا بشید.

چگونه از گیاهان داخل خانه مراقبت می کنید؟

  • خاک گلدان را مرطوب نگه دارید- مهم است که مطمئن شوید خاک خیلی مرطوب یا خیلی خشک نباشد.
  • مطمئن شوید که گلدان گیاه دارای سوراخ های زهکشی در کف گلدان باشد.
  • گیاه خود را نزدیک منبع نور، چه طبیعی و چه مصنوعی، قرار بدید.
  • اونها رو هر چند وقت یکبار کوددهی کنید.
  • تعویض گلدان رو به موقع انجام بدید.

چه گل هایی نیاز به نگهداری کمتری دارند؟

در زیر برخی از گیاهانی که نگهداری خیلی راحتی دارند و میتوند توی خونه و محل کار ازشون نگهداری کنید رو معرفی کردم:

انواع خیلی بیشتری از گلهای آپارتمانی بزرگ وجود داره که با توجه به رشد اون و اندازه اون توی دوران بلوغ ممکنه براتون جالب باشه، نگهداری از گلهای آپارتمانی بزرگ میتونه با یه ذره توجه بهشون میتونن همیشه شاداب و سالم بمونن. برخلاف من و خیلی از کسایی که علاقه به گیاه های بزرگ دارن یه عده هم هستن که به گلهای کوچیک آپارتمانی علاقه دارن، شما کدومشون رو دوست دارید؟