17 از خاص ترین گیاهان آپارتمانی صورتی + نگهداری

گیاهان آپارتمانی صورتی
گیاهان آپارتمانی صورتی

گیاهان آپارتمانی صورتی: در کنار دکور طبیعی و زیبایی که به خونه میدن گیاهان تصویه کننده هوا محیط خونه هستن و شادابی رو با رنگ سبزشون به خونه هامون هدیه میدن، زرق و برق و درخشانی خاص و چشم نوازی دارن که همه وسوسه میشن تا یه گلدون یا حتی بیشتر از این گل داشته باشن و گوشه خونه بزارن. 
رنگ صورتی آرامش ، هارمونی ، محبت و عشق رو به همراه داره. شما می تونید با پرورش گیاهان آپارتمانی صورتی که نوارها و لکه های صورتی دارن و این یه ویژگی مشابه بین گیاهان آپارتمانی صورتی هست رو به گلخونه ی خونتون اضافه کنید تا در دکوراسیون منزل خود یک رنگ گلگون رنگ داشته باشید! یه گلخونه ی متفاوت و شگفت انگیز، پس برای داشتن گل های متفاوت و پر زرق و برق ادامه ی این مطلب رو بخونید که قراره گلهای زیبایی از این نوع باهم بررسی کنیم.😍

انواع گیاهان آپارتمانی صورتی پر عشق:

این گیاهان صورتی پر جنب و جوش انواع گل و گیاهان آپارتمانی زیادی دارن که شما ممکنه بشناسید و دوست داشته باشید، مثل فیلودندرون یا گیاهان  دعا که پیچ و تاب رنگارنگ و صورتی دارن. وقتشه بریم که ببینیم گیاهان آپارتمانی صورتی مورد علاقه شما چیه ؟

آگلونما صورتی
آگلونما صورتی

1- همیشه سبز چینی یا آگلونما Chinese Evergreen:

نام گیاه شناسی: Aglaonema
نور: نور غیر مستقیم خورشید یا نور فلورسنت
نوع خاک: مرطوب و با زهکشی خوب
pH خاک: 5.5-6.5
گیاه همیشه سبز چینی از آسیا اومده و توی فضای کم نور شاخ و برگهای شاداب و منحصر به فردی رو داره. اونها نسبت به بقیه گیاهان آپارتمانی صورتی ماندگاری بیشتری دارن و تو محل هایی از خونه یا محل کار که نور کمی وجود داره، رنگ صورتی گل همیشه سبز چینی کمتر میشه، بهتره یه نور غیر مستقیم و فیلتر شده به گلدون گیاه همیشه سبز چینی شما بخوره تا رنگ صورتی خوشگلش حفظ بشه. اطلاعات بیشتر در خصوص آگلونما رو از مطلب نگهداری اون مطالعه کنید.

بنر گل من و تو
سروپژیا از گیاهان آپارتمانی صورتی
سروپژیا از گیاهان آپارتمانی صورتی

2- گیاه سروپژیا معروف به String of Heart

نام گیاه شناسی: Ceropegia woodii
نور: نور جزئی خورشید
نوع خاک: مخلوط کاکتوس با زهکشی خوب
pH خاک: 6.5-7.5
یه گیاه آپارتمانی قوی و با رشد خوب و آسون هستش که اون رو به انتخابی عالی برای تازه کارها تبدیل می کنه. بعضی از گونه های اون برگ‌های سبز مایل به صورتی دارن که رنگ لطیفی به اونها اضافه می‌کنه و ویژگی شکل خاص و زیبای این گیاه امکان آویزون کردنش رو فراهم میکنه. این گیاه رو میشه به شکل گلدان آویز هم استفاده کرد که فوق العاده جذاب و دوست داشتنی است، در مطلبی جداگانه در خصوص نگهداری سروپژیا صحبت کردیم

ارکیده از گیاهان صورتی
ارکیده از گیاهان صورتی

3- گیاه زیبای ارکیده Orchid: 

 نام گیاه شناسی: Orchidaceae
 نور: نور غیر مستقیم و روشن
نوع خاک: مخلوط خزه یا خاک برگ
pH خاک: 5.5-6.5
ظاهر ظریف و شکوفه‌های زیبای ارکیده‌ها اونها رو طی سالها به یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب تبدیل کرده، ارکیده در رنگ های مختلف از جمله صورتی وجود داره. محبوب ترین ارکیده های صورتی ارکیده های فالنوپسیس، دندروبیوم، سیمبیدیوم و واندا هستن. مراقبت و نگهداری از ارکیده ها خیلی حساس و مهمه، باید یادتون باشه که اونها به آب خیلی کمی نیاز دارن. آبیاری های گاه و بیگاه سنگین باعث میشه ارکیده به زودی خشک بشه. فوت و فن نگهداری ارکیده برای پرورش این گل زیبا بخونید.

کالاتیا صورتی
کالاتیا صورتی

4 گیاه زیبای کالاتیا جذاب

نام گیاه شناسی: Calathea (Dottie)
نور: نور جزئی خورشید و سایه کامل
نوع خاک: مرطوب و با زهکشی خوب
pH خاک: 6.5
ممکنه نگهداری از این گل سخت باشه ولی برای عاشقان این گل هیجان انگیز کار شاقی نیست، چون هوای گرم و مرطوب رو ترجیح می‌دن یعنی این گیاه برای مناطق شمالی کشور ایران عالی جواب میده چون میزان روطبت بالا هست، گیاه کالاتیا گونه ها و رنگهای مختلف داره که رنگ صورتی اون فوق العاده جذاب و دست داشتنی هست. درسته نگهداری از این گیاه سخته اما هممون میدونیم شاخ و برگ‌های زیبای اون مطمئنا ارزش سختی نگهداری ازش رو داره.

زیپلین گیاه آپارتمانی صورتی
زیپلین گیاه آپارتمانی صورتی

5- گیاه برگ بیدی (زیپلین):

نام گیاه شناسی: Tradescantia albiflora (nanouk)
نور: نیمه سایه
نوع خاک: مرطوب و با زهکشی خوب
pH خاک: 5.0-6.0
بخاطر ظاهر منحصر به فرد این گیاه بهش گیاه عنکبوت میگن، یه گیاه خانگی مقاوم هست که  رنگ صورتی زیبایی پر زرق و برقی داره. از اونجایی که این گیاه گرمسیری عاشق محیط های گرم و مرطوب هستش (و به نور خورشید زیادی نیاز نداره) گیاه عنکبوت رو حتی تو حموم خونتون میتونید نگهداری کنید.

گیاه برگ خون
گیاه برگ خون

6- برگ خون Bloodleaf:  

نام گیاه شناسی: Iresine herbstii brilliantissima
نور: نور شدید خورشید
نوع خاک: غنی و با زهکشی خوب
pH خاک: 5.5-6.0
گیاه برگ خونی برگ هایی با رنگ قرمز تیره و صورتی داره و از نظر رنگ برگ های خاصش گیاه جذابیه، اگرچه برگ‌های گیاه برگ خون تو نور روشن بهترین عملکرد رو داره، اما می‌شه اونهارو تو فضاهای سایه‌ هم پرورش داد، اما بدونید که برگ های گیاه خون تو فضایی که نور خورشید به طور مستقیم و زیاد نباشه برگهاش کمرنگ تر خواهد بود. گیاهان برگ خونی گل تولید می کنن، اما توصیه میکنم که این جوانه ها و گلهارو باید از گیاه جدا بکنیم، چون اکثر مردم گل های گیاه عنکبوت رو غیرجذاب میدونن و انرژی رو از شاخ و برگ های گیاه اصلی می گیرن.

 Black Lipstick Calathea
Black Lipstick Calathea

7- گیاه کالاتیا Black Lipstick Calathea :

نام گیاه شناسی: Calathea
نور: نور جزئی خورشید به سایه کامل
نوع خاک: مرطوب و خوب زهکشی
PH خاک: 6.5
 این گیاه در حالت وحشی و خارج جایی که ازش نگهداری بشه خیلی بزرگ هست، اما به صورت پرورش داده شده اندازه نسبتا کوچیکی داره و یه گزینه ی متفاوت برای گلخونه و فضای خونه ست. شاخ و برگهای بزرگ و رنگ صورتی داره. بهترین محل برای نگهداری این گیاه محل های گرم و مرطوب هست. 19 از گیاهان آپارتمانی بزرگ رو تو این مطلب به طور کامل میتونید بخونید.

Pink Splash Aglaonema

8- آگلونما Pink Splash Aglaonema

نام گیاه شناسی: Aglaonema (Splash Pink)
نور: نور غیرمستقیم خورشید
نوع خاک: مرطوب و خوب زهکشی
PH خاک: 5.5-6.5
این گل شباهت خاصی به گیاه همیشه سبز چینی داره اما نسبت به همیشه سبز شبیه چینی رنگ پر جنب و جوشی داره و رنگ برگ های اون بیشتر صورتی و زیباست، باید بدونید که این رنگ صورتی غنی و پررنگ،  به این معنیه که به نور بیشتری نسبت به همیشه سبز چینی داره و باید گلدون این گل رو تو محیط کاملا پر نور بزارید.

گل سنگ از گیاهان آپارتمانی صورتی
گل سنگ از گیاهان آپارتمانی صورتی

9- گل سنگ گیاه برگی زیبا

نام گیاه شناسی: (Hypoestes Phyllostachya (Brocade Pink
نور: نور جزئی خورشید
نوع خاک: مرطوب و خوب زهکشی
PH خاک: 5.5-6.5
 گل سنگ یکی از گیاهن برگی فوق العاده زیبا و جذاب هست که با فراهم کردن نور کافی رشد برگها و شکل ظاهری اونها عالی میشه، این گیاه رنگ های مختلفی داره و این واریته ها هر کدوم امضای گیاهی  و ظاهری خال دار و رگه های رنگه دارن. یکی از انواع محبوب این گیاه نقاط ظریف و صورتی داره. گلدون این گیاه رو از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید، چون نور روشن خورشید می تونه رنگ زیبای این گل رو محو کنه.

فیلودندرون پرنسس صورتی
فیلودندرون پرنسس صورتی

10- گیاه پرنسس صورتی Pink Princess Philodendron:

نام گیاه شناسی: Philodendron erubescens (فیلودندرون پرنسس صورتی)
نور: نور جزئی خورشید
نوع خاک: لومی
PH خاک: 5.5-6.5
این گل حتما بین گلهای دیگه ی گلخونه ی شما از نظر زیبایی و منحصر به فرد بودن برنده خواهد شد، محبوب ترین و زیباترین از گیاهان آپارتمانی صورتی که تم کلاسیکی رو به خونه شما خواهد داد.

آلوکازیا ازلانی از گیاهان آپارتمانی صورتی
آلوکازیا ازلانی از گیاهان آپارتمانی صورتی

11- آلوکازیا ازلانی Jewel Alocasia :

نام گیاه شناسی: Alocasia azlanii
نور: نور خورشید روشن و غیرمستقیم
نوع خاک: به خوبی زهکشی و لومی
PH خاک: 5.5-6.5
این گیاه نادر گرمسیری اخیراً داره کشت میشه و در دسترس همه ی مردم دنیا به راحتی قرار گرفته. این گل به همراه رنگ های خاص شاخه و برگ یه انتخاب خوب برای خونه  و فضای کار محسوب میشه. در خصوص گیاه آلوکازیا در مطلبی جداگانه صحبت کردیم که حتما مطالعه کنید.

بنت قنسول گیاه صورتی
بنت قنسول گیاه صورتی

12- بنت قنسول Mars Marble Poinsettia

نام گیاه شناسی: Euphorbia pulcherrima 
نور: جزئی تا کامل خورشید
نوع خاک: لومی و خوب زهکشی
PH خاک: 6.0-7.0
از دیگر گیاهان آپارتمانی صورتی میشه به بنت قنسول اشاره کرد ، یک گیاه فوق العاده با قرمز پر جنب و جوش و شکل کلاسیک و شیک، اون رو به عنوان اصلی ترین گیاه تابستانی (بخاطر رنگ آتشینی که داره) میشناسن اما می تونه تو رنگ های زیادی مثل صورتی هم ظاهر بشه. این گل پر از شاخ و برگهای صورتی و شکل گرد و غبار هستش. این گل تفاوت چندانی تو فصل بهار یا زمستون نداره و همیشه شادابی خودش رو حفظ میکنه.

کاکتوس کریسمس
کاکتوس کریسمس

13- کاکتوس کریسمس Christmas Cactus:  

نام گیاه شناسی: Schlumbergera x Buckleyi
نور: خورشید جزئی
نوع خاک: لومی و خوب زهکشی
PH خاک: 5.0-7.0
کاکتوس کریسمس شکوفه های صورتی داره اما حواستون باشه که اسم اون شما رو فریب نده تا فکر کنید که به آب احتیاج نداره کاکتوس کریسمس یه گیاه گرمسیریه که حداقل یک بار در هفته باید آب بهش داده بشه.

سدوم ساکولنت صورتی
سدوم ساکولنت صورتی

14- ساکولنت سدوم گیاه صورتی :

نام گیاه شناسی: Pink Jelly Bean
نور: نور غیرمستقیم خورشید
نوع خاک: مرطوب و خوب زهکشی
PH خاک: 5.5-6.5
برای سدوم اگر نور و دمای خوبی و متناسبی (شب و روز) فراهم بشه جزو گیاهان آپارتمانی صورتی قرار خواهد گرفت، این گل خفن رو میزارم آخرای مطلب تا اونایی که علاقه ی زیادی به گیاهان آپارتمانی صورتی داشتن و مطلب رو تا اینجا خوندن ببینن، چرا این گل این همه خفنه: اول، این یکی از کمترین گیاهان کاملاً صورتیه، یعنی کل ساقه و برگهاش به رنگ صورتی هستن. دوم ، بسیاااار زیباست  و اندازه کمی دارد که برای فضاهای کوچک مناسبه و در آخر ، برگهای گوشتی مارپیچی اون خاص هست.

Rose Painted Calathea
Rose Painted Calathea

 Rose Painted Calathea -15 :

نام گیاه شناسی: Rose Painted Calathea 17 
نور: نور شدید خورشید
نوع خاک: غنی و با زهکشی خوب
pH خاک: 5.5-6.0 
یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی صورتی، زیبایی این گیاه تو شاخ و برگ های فوق العاده ی اون هست که با برگهای صورتی و سبز پوشیده شده. انواع مختلفی از این گیاه وجود داره و همه اونها از گونه های عالی هستن.

فیتونیا گیاه آپارتمانی صورتی زیبا
فیتونیا گیاه آپارتمانی صورتی زیبا

16 – فیتونیا (برگ نعنایی) Fittonia albivenis

نور: نور جزئی خورشید
نوع خاک: لومی
PH خاک: 5.5-6.5
برگ های این گیاه مثل ریشه های عصبی بدن رگه های رنگی خوشگلی داره و به رنگ صورتی هستن، اگرچه رایج ترین رنگ سفید هستش، اما می تونید تو بازار رنگ های دیگه ای ازش رو پیدا کنید. انواع صورتی کمرنگ این گل زیباترین نوعش هست (به نظر نویسنده) و این گیاه به رطوبت مداوم احتیاج داره و هرگز نباید خشک بشه، بنابراین تراریوم ها محل خوبی برای نگهداری این گیاهان دوست داشتنی هستن. اونها نور کامل خورشید رو دوست ندارن و برگهای اونها با قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد قهوه ای میشه. حتما مطلب و شرایط نگهداری فیتونیا رو از سایت گل من و تو مطالعه کنید.

Calico Kitten plants
Calico Kitten plants

Calico Kitten -17:

 نام گیاه شناسی: Calico Kitten 
نور: نور جزئی خورشید به سایه کامل
نوع خاک: مرطوب و خوب زهکشی
PH خاک: 6.5
Calico Kitten یکی از کوتاه قد ترین گیاه های موجود در لیست گیاهان آپارتمانی صورتی هست. شاخ و برگهای کوچک رنگارنگه و برگ های اون به شکل قلب هست، بیشتر رنگ های گلبرگ های این گل به رنگ صورتی و سایه های زرد، بنفش و خامه ای هست. اگه می خواید کاملاً به صورت صورتی رشد بکنه ، اون رو دور از فضای تیره  و تاریک نگه دارید.

نکته های مهم نگهداری از گیاهان آپارتمانی صورتی:

نگهداری از گیاهان آپارتمانی: توی نمونه های بالا بادهم دیدیم که بعضی از گیاهان آپارتمانی صورتی نیاز به نگهداری خاصی داره و باید توی مراقب از اونها دقت کنیم تا گلمون خراب نشه و حالمونو نگیره. برای آبیاری گیاهان آپارتمانی این مطلب رو بخونید: آب مناسب آبیاری گیاهان  

 1- قبل از گذاشتن گلدان گیاهان آپارتمانی حتما در مورد محل خوب برای نگهداری اون گیاه سرچ کنید و بهترین محل رو برای اون انتخاب کنید.
2- اگه خونه شما تاریکه و میترسید گلتون توی محیط کم نور از بین بره نگران نباشید چون حتی بعضی از گل های مناطق گرمسیری هستن که تو محیط های تاریک و کم نور رشد میکنن و شاداب میمونن.
3- گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارن رو میتونید جلوی پنجره های شمالی بزارید و گیاهانی که به نور کم نیاز دارن رو جلوی پنجره ی غربی و شرقی.

4- از حمام خونتون برای نگهداری بعضی گلها که نیاز به رطوبت دارن استفاده کنید، مثل سرخس. حفظ و تامین طوبت گیاهان آپارتمانی به طور کامل تو این مطلب بررسی کردیم.
5- به جای آبیاری مستقیم میتونید برای گلدونتون با زیر گلدانی جزیره درست کنید. نحوه ساخت جزیره برای گلدان رو حتما به طور کامل بخونید. 

تنوع دادن و خاص بودن توی گل و گیاه مخصوصا گیاهان آپارتمانی صورتی میتونه گلخونه ی شمارو زیبا تر، درخشان تر و پر زرق و برق تر بکنه، داشتن چنتا گیاه صورتی در کنار گلیاهان سبز دیگه جلوه ی خاص و حس قشنگی رو به فضای اطرافتون میده، دیگه خوددانی، اگه میخوای گلدون متفاوتی داشته باشی الان وقتشه یکی از گیاهان آپارتمانی صورتی رو انتخاب کنی.😋