گل و گیاه ثروت ساز؛ 17 از گیاهان ثروت در فنگ شویی را بشناسید

امروزه با افزایش علاقه مردم به فنگ شویی نگهداری از گیاهانی که انرژی افزایش ثروت را زیاد میکنند گسترش یافته ،در این مطلب این اطلاعات را در اختیارتان قرار میدهیم.

معرفی گیاهان ثروت ساز آپارتمانی در فنگ شویی
معرفی گیاهان ثروت ساز آپارتمانی در فنگ شویی

آیا واقعا گیاهان ثروت ساز وجود دارند؟ کدام گیاهان آپارتمانی ثروت ساز هستند؟ امروزه نگهداری از گیاهان با صنعتی شدن زندگی بسیار کمتر دیده میشود و وجود آن در محیط زندگی حس طراوت و شادابی القا میکند همچنین اکثر گیاهان تصفیه کننده هوا نیز میباشند ومیتوان ثروت را همین حس آرامش و نشاط دانست اما چینی ها عقایدی فراتر از این دارند آنها رشته ای از قوانین و فنونی را به علمی به نام فنگ شویی نام میبرند که در آن تعدادی از گیاهان به نام گل و گیاه ثروت ساز وجود دارند به عقیده چینیان وجود این گیاهان ثروت ساز در نقاط خاصی از محیط منزل علاوه بر انرژی که دارند باعث جذب پول و ثروت میشود .اینکه هر وسیله در نجای مخصوص بخود باید قرار داشته باشد تا سبب شود انرژی در محیط به گردش درآید .

فقط به یاد داشته باشید که در فنگ شویی، نه تنها انتخاب گیاه بسیار مهم است بلکه مکانی که گیاه در آن قرار میگیرد هم بسایر اهیمت دارد. پس بعد از انتخاب گیاه خود نسبت به انتخاب محل مناسب و گلدان برای بیشتر شدن جذب ثروت و انرزی مثبت بر طبق فنگ شویی باید اقدام کنید. به یاد داشته باشید که مکان هایی از خانه و محل کار شما که میتواند در آن سبق آنچه در فنگ شویی گفته شده عنصر چوب قرار بگیرید محل مناسبی برای قرار دادن گیاهان آپارتمانی می باشد مانند شرق، جنوب شرق و جنوب خانه یا محل کار شما.

گل و گیاه ثروت ساز؛ 17 از گیاهان ثروت در فنگ شویی را بشناسید
گیاهان فنگ شویی ثروت

آیا گیاهان ثروت ساز را میشناسید؟

ما در این قسمت گیاهان آپارتمانی ثروت ساز را نام برده و مختصر توضیح میدهیم تا شما براساس ویژگی های آنها و شرایط نگهداری آنها بیشتر آشنا شوید زیرا بخاطر اینکه یک گیاه سبب افزایش ثروت شود ولی شرایط محیطی مناسب را نداشته باشیم وصرفا بخاطر اینکه گفته شده این گیاه از عامل رسیدن به ثروت است ولی ما شرایط نگهداری درست این گیاه را نداریم و باعث مرگ آن گیاه شویم کار درست و اخلاقی نمیباشد. لازم هست این نکته رو هم اضافه کنم که تمام گیاهان معرفی شده در این مطلب بر اساس گیاهان فنگ شویی ثروت است.

بنر گل من و تو
پاچیرا از گل و گیاه ثروت ساز
پاچیرا گل و گیاه ثروت ساز

گیاه ثروت پاچیرا  (Money Tree)

گیاه پول ساز پاچیرا (Pachira aquatica) را بطور کامل در قسمت مربوط به گیاه پاچیرا شرح داده شده است این گیاه از کنار هم قرار گرفتن چند شاخه و تنیده شدن آنها در کنار هم شکل طناب مانند گرفته و بسیار زیبا و منحصر بفرد میباشند و طبق قوانین فنگ شویی حداقل باید سه تنه درهم تنیده شود تا باعث جذب ثروت شود. روایت درخت پاچیرا نیز بدین شرح است که یک کشاورز فقیر تایوانی با فروش این گیاه ثروت مند شد شاید بتوان گفت که این گیاه برای آن کشاورز یک گیاه پول ساز عالی بوده. گیاه پولساز پاچیرا یک گیاه مقاوم است که در شرایط نور کم نیز میتواند رشد کند.

گیاه خوش شانسی و پولساز بامبو  (Bamboo)

بامبو یکی از معروفترین گیاهانی است که برای جذب شانس و ثروت مورد استفاده قرار میگیرد این گیاه هر 5 عنصر فنگ شویی را در خود  گنجانده است زیرا یک گیاه تو خالی است که آب در آن حرکت میکند داخل یک گلدان شیشه ای آب قرار داشته که کف آن دارای سنگریزه است و روی شیشه با یک روبان قرمز رنگ بسته شده است .عقیده بر این است که تعداد بامبو در موفقیت و انرژی که میدهد تاثیر دارد برای مثال برای بالا بردن خلاقیت و جذب موفقیت ۵ شاخه، برای موفقیت‌های تحصیلی ۷ شاخه، برای سلامت ۸ شاخه، برای جذب خوشبختی ۱۰ شاخه و برای جذب ثروت ۲۱ شاخه بامبو در خانه قرار دهید البته عده ای میگویند که 8 شاخه برای جذب ثروت نیز کاربرد دارد . بامبو نشانگر آرامش، ثروت، سلامتی، عشق و خوشبختی است و آنها را جذب خود می‌کند.بهترین نوع بامبو برای پولساز بودن از دید فنگ شویی بامبو پیچکی است به این دلیل که انرژی در انحنا آن گردش کرده و به جریان در می آید .برای نگهداری بامبو در مقاله ای دیگر جاع تر توضیح دادیم .

ارکیده از خانواده گیاهان ثروت ساز
ارکیده از خانواده گیاهان ثروت ساز

گل ارکیده در گلدان (orchids) زیبا و پول ساز

گل ارکیده یکی از زیباترین گل ها و گیاهان آپارتمانی جذب ثروت گلدار است. درعلم فنگ شویی این گیاه برای تقویت روابط فعلی و همچنین فرصت یافتن عشق و شریک زندگی بیشتر میکند.همچنین گیاه ارکیده در شب با تولید اکسیژن در منزل باعث ایجاد خواب راحت ولذت بخش میشود.ارکیده گیاهی است که علاوه بر خوشبختی و عشق ،ثروت نیز بهمراه می آورد .عده ای بر این باورند که این گیاه را اگر در زمانیکه به مشکل مالی برخورد کردید در جای مناسبی از منزل قرار دهید با ایجاد انرژی درست سبب رفع مشکل خواهد شد این گیاه بومی مناطق گرمسیری بوده و از شرایط نگهداری دما و رطوب بالا نیاز دارد البته اطلاعات کاملتری را در مطلب مربوط به گل ارکیده داریم .در ضمن اینجا گفته شد که گل ارکیده داخل گلدان یک گیاه ثروت ساز آپارتمانی است زیرا ارکیده زمانیکه داخل گلدان است انرژی بیشتری را وارد محیط میکند .

سانسوریاهای مناسب فنگ شویی
سانسوریا های مناسب فنگ شویی

گیاه مار یا سانسوریا در فنگ شویی

سانسوریا نیز یکی از گیاهان ثروت ساز است که با نام زبان مادر شوهر هم شناخته میشه، در انگلیسی به اون گیاه مار هم گفته میشه این نام بخاطر شکل برگ های آن  البته اطلاعات کامل این گیاه در گل سانسوریا آمده است.راین گیاه علاوه بر خاصیت تصفیه کنندگی محیط با ایجاد یون مثبت  و انرژی مثبت از ایجاد آلرژی نیز  فصل الرژی جلوگیری میکند. در مطلبی جداگانه نحوه قرار گیری سانسوریا در علم فنگ شویی رو کامل توضیح دادیم که حتما مطالعه کنید.

گیاه یشم از گیاهان ثروت در فنگ شویی
گیاه یشم از گیاهان ثروت در فنگ شویی

گیاه ثروت کراسولا(گیاه یشم ) (jade plant)

گیاه یشم جز گیاهان ثروت در فنگ شویی است که دو برابر سایر گیاهان باعث جذب ثروت میشود و جز از خانواده ساکولنت ها میباشد که برگ های بیضی شکل گوشتی دارد و دوبرابر بودن جذب این گیاه میتواند بدلیل شکل ظاهری برگ ها نیز باشد که شبیه به سکه است . نگهداری از این گیاه بسیار آسان بوده و نیاز نوری بالایی دارد.هرچه رشد این گیاه ثروت ساز مداوم و آهسته باشد نشان دهنده افزایش ثروت بصورت پیوسته میباشد و بدلیل شبیه بودن به سنگ یشم نیز این نام برای این گیاه انتخاب شده است. توجه داشته باشید که این گیاه باید در خانه و در قسمت جنوب شرقی قرار گیرید و رنگ انتخابی برای گلدان آن بسیار مهم است.

گیاه ثروت ساز نخل خرما

نخل خرما یکی از گیاهان ثروت ساز است این گیاه بدلیل اینک در مناطق گرمسیری وجود دارد به محیط حس گرمی القا میکند همچنین این گیاه انرژی که در فنگ شویی به آن انرژی گمشده میگویند را پیدا کرده و فعال میکند و از ویژگی های آن تصفیه هوای محیط است که میتواند گرد و غبار مضر فرش ها است را از بین ببرد.

شمعدانی معمولی
شمعدانی معمولی

گیاه ثروت ساز شمعدانی یک نوستالژی قدیمی

یکی دیگر از گل و گیاه ثروت ساز گل شمعدانی است همانطور که میدانیم این گیاه دارای گل هایی به رنگ قرمز و صورتی است و رنگ قرمز در فنگ شویی  نماد عشق و ثروت است و یکی از گیاهان جذب ثروت و موفقیت میباشد .
گل شمعدانی یک گیاه بسیار حساس است و در علم فنگ شویی سالم و سرحال بودن گل تاثیر بسزایی در جریان پیدا کردن انرژی دارد میبایست شرایط محیطی و بستر مناسب را برای این گل محیا نمود زیرا این گل نیاز نوری زیادی دارد تا باعث جریان پیدا کردن صحیح انرژی شود زیرا گیاه پژمرده نه تنها انرژی مثبت تولید نمیکند بلکه باعث تضعیف انرژی نیز میشود .

کوردلین از گیاهان آپارتمانی ثروت ساز
کوردلین از گیاهان آپارتمانی ثروت ساز

گیاه ثروت ساز کوردلین یا کوردیلین

گیاه کوردیلین یک گیاه ثروت ساز است و از نظر فنگ شویی دارای قدرت عرفانی است که این انرژی را به تمام افرادی که در اطراف خود وجود دارد میرساند و باعث افزایش قدرت محبت و ثروت در میان این افراد میشود این گیاه اگر بصورت دو شاخه نگهداری شود میزان انرژی دریافتی را دوبارابر میکند .و به رنگ های مختلفی مانند سبز،بنفش ،صورتی و قرمز را  شامل میشود .

اسپاتی فیلوم از گیاهان ثروت در فنگ شویی
اسپاتی فیلوم از گیاهان ثروت در فنگ شویی

لیلی صلح   (اسپاتی فیلوم ) – Peace Lily – گل چمچمه‌ای

گیاه لیلی صلح یکی دیگر از گیاهان ثروت ساز است که علاقه زیادی به سایه دارد (سایه دوست) و در سایه گل های سفید زیبایی نیز میدهد به همین دلیل نماد صلح و پاکیزگی نیز میباشد این گیاه خاصیت پاک کننده هوا را نیز دارا میباشد. گیاه اسپاتی فیلوم یکی از گیاهان آپارتمانی ثروت ساز است که بومی مناطق گرمسیری آمریکایی بوده و نیاز آبی زیادی ندارد و هفته ای یکبار کافی میباشد همچنین اگر خانه نورگیری ندارید این گیاه گزینه بسیار خوبی برای نگهداری میباشد.این گیاه زمانیکه دچار کم آبی میشود با خم شدن برگ های خود به سمت پایین این نیاز را نمایش میدهد.

گیاهان آپارتمانی جذب ثروت - پیله آ
گیاهان آپارتمانی جذب ثروت – پیله آ

پیله آ  (Pilea) یا پول چینی

گیاه پیله آ گیاه معروف به گیاه پول چینی است که ویژگی های منحصر بفردی دارد، در ضمن از نظر شکل ظاهری نیز برگ های این گیاه نیز شبیه به سکه میباشند و از نگاه فنگ شویی برای جذب پول نیز گیاهی میباشد که مهم است. اگر دوستان عزیزی دارید که میخواهید برای آنها شانس و ثروت را ارمغان بیاورید یک هدیه مناسب است .

پتوس گیاه آویز زیبا
پتوس گیاه آویز زیبا

پتوس (Pothos)، گیاه زیبا، جذاب با نگهداری راحت

پتوس نیز یکی از گیاهان آپارتمانی جذب ثروت است که نگهداری از آن بسیار آسان بوده و اگر فقط شرایط نگهداری یک گیاه را داشته باشید پیشنهاد خوبی خواهد بود وحتی میتوان تعدادی از آنها را در خانه و محیط نگه داشت و با ایجاد انرژی مثبت سبب جذب پول و ثروت شد. گیاه پتوس برگ های پهنی دارد .همچنین میتوانید برای اینکه انرژی بهتری جذب کنید آنرا بصورت آویزان استفاده کنید. این گیاه هم به شکل دیواری، هم آویز جذابیت فوق العاده ای دارد، مخصوصا گونه های ابلق آن که فوق العاده جذاب و دوست داشتنی هستند.

درختان مرکبات  (Citrus Trees) :

درختان مرکبات (مانند درختچه پرتغال، لیمو، نارنگی که به عنوان گیاهان و درختچه های زینتی هم مورد استفاده قرار میگیرد) نیز بدلیل اینکه این گیاه هنگام محصول دهی تعداد زیادی محصول حاصل میکند نیز یک گیاه ثروت ساز است و وجود آن به سبب اینکه رنگ میوه ها روشن و جذاب است و انرژی خوبی به ما میدهد نیز باعث جذب ثروت میباشد.

پتوس از گیاهان آویز و جذاب
پتوس از گیاهان آویز و جذاب

گیاه ثروت ساز سرخس :

گیاه سرخس نیز یکی از گیاهان آپارتمانی ثروت ساز است که به مراقب کمی نیاز دارد فقط کافی است میزان آبیاری و رطوبت خوبی برای آن فراهم کنید، این گیاه به دلیل اینکه میتواند نقاطی را که انرزی منفی تولید کند ثروت ساز است پس برای پوشاندن چنین قسمت هایی میتوانیم از سرخس استفاده کنیم که  درباره انواع مختلف سرخس در مقاله ای دیگر صحبت کردیم .

اگزالیس نماد سنتی ثروت
اگزالیس نماد سنتی ثروت

شبدر زینتی یک گیاه ثروت ساز :

شبدر زینتی یا همان اگزالیس نیز جز گیاهان ثروت ساز است که یک نماد سنتی برای افزایش رزق و روزی است و یک افسانه ایرلندی میگوید که این گیاه نماد شانس نیز میباشد بدلیل اینکه برگ های این گیاه بسیار شبیه شبدر چهار برگ است با این تفاوت که بزرگتر و مربعی  و به رنگ ارغوانی میباشد. یکی از زیبایی های فوق العاده اگزالیس این است که شبها برگهای خود را می بندد و روز با روشنایی باز میکند.

نیازها و شرایط نگهداری کراسولا خرفه ای
نیازها و شرایط نگهداری کراسولا خرفه ای

گیاه ثروت ساز جید یا کراسولا خرفه :

گیاه جید یکی دیگر از گیاهان ثروت ساز آپارتمانی میباشد که دارای برگ هایی به شکل گرد است شکل برگ های این گیاه در جذب ثروت تاثیر بسزایی دارد و اگر نزدیک در ورودی قرار گیرد تاثیر بیشتر خواهد داشت. این گیاه هم همانند کراسولا نقره یا گیاه یشم است ولی با برگهای خیلی ریز و زیبا

گیاه مقدس ریحان یا (Tulsi )

گیاه ریحان بومی آسیا میباشد و برای آیین هندو گیاهی مقدس شناخته میشود این گیاه که از نظر دینی و اساطیری برای آیین هندو حایز اهمیت است باعث ورود انرژی میشود و همچنین هوا را تصفیه کرده و هنگام غذا خوردن باعث ایجاد حس آرامش میشود .

گیاه سمبل رزق و روزی کائوچو

گیاه کایوچو سمبل پول و رزق درفنگ شویی  میباشد این گیاه ثروت ساز بومی منطقه گرمسیری است و به همین دلیل باعث تصفیه هوا از آلودگی ها میشود. و دارای برگ های به شکل گرد هستند .و نگهداری این گیاه در محیط خانه باعث زیاد شدن ثروت در خانه میشود .

چگونه ناحیه نگهداری گیاهان ثروت ساز را طبق قوانین فنگ شویی بیابیم ؟

برای نتیجه بخشی گل و گیاهان ثروت طبق قوانین علم فنگ شویی محل قرار گیری آنها حایز اهمیت است .بطور کلی طبق نقشه باگوا که از مهم ترین نقشه های فنگ شویی است اگر گیاه ثروت ساز در محل درست قرار نگیرد نتیجه ای نخواهد داشت .طبق این نقشه گیاهان ثروت ساز باید در قسمت جنوب،جنوب شرقی و شرق میباشد اگر این گیاه ثروت ساز را در شمال ،جنوب غربی وغرب قرار بگیرند نتیجه مطلوب را نداشته و باعث ضعیف شدن انرژی نیز میشوند .پس بهتر است در مناطق گفته شده یا اتاق خواب قرار گیرند .

راه آسانتر پیدا کردن منطقه ثروت چیست ؟

در فنگ شویی به منطقه ثروت طبق نقشه گانوا ،” زان” میگوییم برای پیدا کردن زان که همان ناحیه ثروت است درب اصلی منزل ایستاده به سمت چپ و دور ترین نقطه میشود محل ثروت همین کار را برای اتاق خواب نیز میتوان استفاده و ناحیه ثروت اتاق را بدست آوریم .

گیاهان آپارتمانی جذب ثروت در فنگ شویی
گیاهان آپارتمانی جذب ثروت در فنگ شویی

چگونه گیاهانی اجازه ندارند در محیط فنگ شویی افزایش ثروت وجود داشته باشند؟

در فنگ شویی یکسری از گیاهان مانند کاکتوس ها که دارای تیغ هستند و یا گیاهانی که برگ های سوزنی دارند نباید استفاده شوند. زیرا کاکتوس ها بدلیل تیغ هایی که دارند از جذب انرژی جلوگیری میکنند توصیه میشود که کاکتوس ها در منزل در مقابل پنجره نگهداری شود زیرا هم میزان نور دریافتی بیشتری که نیاز دارند تامین شود و هم از ورود انرژی های منفی جلوگیری کند .همچنین وجود گل مصنوعی  و یا گل خشک و همچنین گل و گیاهان پژمرده نیز از دید علم فنگ شویی مضر است زیرا این گل ها جان نداشته و باعث کسلی میشوند همچنین از گردش انرژی جلوگیری میکنند  پس بهتر است گل های مصنوعی را حذف و از گل طبیعی برای منزل استفاده کنید .

آیا آیینه نیز جذب ثروت میکند ؟درب قرمز چطور؟

آیینه یکی از موارد جذب ثروت است  و همراه خود ثروت,وخوشی همراه دارد بهتر است از آیینه های گرد و یا شکل مستطیل استفاده کنید که دارای قاب طلایی هستند و اگر در محل غذا خوری آیینه داشته باشید بگونه ای که تصویر میز غذا در آن دیده شود به ثروت ساز شدن کمک میکند .
یکی دیگر از عوامل مهم در فنگ شویی رنگ است بطور کلی رنگ قرمز در فنگ شویی دارای اهمیت است زیرا بدلیل اینکه این رنگ جذاب است و باعث جذب انرژی میشود پس هنگامی که رنگ در را قرمز میکنید محیط شما را امن کرده و از ورود انرژی های منفی جلوگیری میکند هرچه رنگ در شما گرم باشد انرژی های ورودی مثبت را جذب میکند .

نمادهای ثروت چه میباشند؟

بهتر است در مکان های ثروت از نماد هایی استفاده کنید مثلا یکی از این نماد ها قرار دادن سکه رو و پای گیاه ثروت میباشد و یا یک ظرف در قسمتی بگذارید و داخل ان را سکه قرار دهید البته بر سکه های آن افزوده و از آن برندارید زیرا تداوم در افزایش ان نیز نشان دهنده پیشرفت های مالی میباشد  . گذاشتن تصویر چیزهایی مانند ماشین ،خانه و هرچیز که هدف شما هست . قرار دادن دفترچه حسابتان نیز در این قسمت میتواند تاثیر گذار باشد .
از دیگر موارد استفاده در فنگ شویی میتوان به کشتی ثروت اشاره نمودکه این کشتی میبایست پر از جواهر و سکه باشد و هر ماه به سکه های آن اضافه کنید که نماد زیاد شدن ثروت شما است اگر از سکه کشور های مختلف استفاده کنید نشان دهنده این است که ثروت شما از تمام جهان در حال جمع آوری است.
دیگر نمادهایی که میتوان استفاده کرد سنگ ها میباشند سنگ های کریستال به رنگ لیمویی یکی از موارد جذب ثروت هستندهمچنین سنگ پیریت نیز سنگ جذب ثروت میباشد
شما میتوانید همانند کشتی ثروت درخت ثروت نیز داشته باشید و روی ان را با جواهرات و سنگ های قیمتی تزیین کنید و در قسمتی از زان ثروت خود بگذارید .

آیا واقعا گیاهان گیاهان ثروت ساز باعث جذب ثروت میشوند و یا خرافات است ؟

همانطور که در ابتدا متن گفته شده چینیان به علوم و فنون و چیدمان که بر اساس آن به انرژی در چرخش محیط به گردش در می آید علم فنگ شویی میگویند و میدانیم که علم در مقابل خرافات است .فنگ شویی پایه اساس آن براساس طبیعت است و میزان صحت و باور آن ها که هر عنصر از خود انرزی پخش میکند دارد.هرچقدر باور و یقین به درستی کاری داشته باشی احتمال عملی شدن آن وجود دارد حال اگر شما به علم فنگ شویی اعتقادی نداشته باشید و اینکه گیاهان ثروت ساز نمیتونند ثروت عشق و محبت را در محل زندگی شما بوجود بیاورند اما میتوانند باعث زیبایی محیط و تصفیه هوا شوند .

در این مطلب نکات بسیاری درباره گیاهان آپارتمانی ثروت ساز و بطور کل، گیاهان که در فنگ شویی انرژی تولید میکنند صحبت شد و طبق این اطلاعات گیاهان بومی گرمسیری که قابلیت تصفیه کنندگی هوا را دارند جزیی از این گیاهان هستند و تعدادی از این گیاهان که شکل برگ های آنها بصورت سکه ای و گرد میباشند نیز جذب ثروت بیشتری نسبت به سایر گونه ها دارند البته علاوه بر اینکه این گیاهان و در جای صحیح قرار گرفتن هنگام جذب ثروت دارای اهمیت است نکات زیاد تری نیز میباشدعلم فنگ شویی از نظر علمی اثبات نشده است پس نمیتوان در این باره نظر قطعی داد که آیا واقعا این گیاهان تاثیر دارند .اگر شما دارای تجربه هایی از نتایج نگهداری این گیاهان دارید ممنون میشیم که با ما به اشتراک بگذارید .