17 خواص روغن بادام شیرین اثبات شده؛ معجزه‌ای برای پوست و مو

خواص روغن بادام شیرین
خواص روغن بادام شیرین

خواص روغن بادام شیرین برای زیبایی : اگر تا بحال از خواص روغن بادام شیرین غافل مانده‌اید، با خواندن مطالب زیر حتماً به سراغ این روغن معجزه‌گر خواهید رفت. روغن بادام شیرین که از همان مغز بادام خوراگی گرفته می‌شود حاوی انواع ویتامین‌های خانواده B، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا3، منیزیوم، مس و پتاسیم است. این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان بوده و به همین دلیل ضد التهاب است.

این روغن امروزه به وفور در تهیه محصولات پوست و مو و زیبایی بکار می‌رود که خود دلیلی بر محبوبیت و فواید بی‌نظیر آن است در سایت گل من و تو به صورت کامل به بررس فوائد روغن بادام پرداختیم که حتما مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به خواص روغن بادام شیرین بپردازیم.

با خواص روغن بادام شیرین آشنا شوید:

روغن بادام شیرین به دلیل چربی‌ها و ویتامین‌های مفیدی که دارد، بسیار محبوب و معجزه‌گر است. نه تنها برای سلامت بدن، قلب و سایر قسمتها مفید است، بلکه برای مو و پوست نیز بسیار کاربردی می‌باشد. این روعن رو برای پوست، مو، کاهش التهاب و آشپزی استفاده میکنند.

بنر گل من و تو
خواص روغن بادام شیرین برای پوست
خواص روغن بادام شیرین برای پوست

خواص روغن بادام شیرین برای پوست:

از اصلی ترین فواید روغن بادام شیرین برای پوست میتوان به نرم کننده بودن، جوانسازی و ضد آفتاب بودن اشاره کرد که در ادامه تمامی موارد رو کاملا مورد بررسی قرار میدیم.

جالب است بدانید که قدیم ها در هند و چین برای درمان مشکلات پوستی مثل اگزما و پسوزیازیس از روغن بادام شیرین استفاده میکردند

محافظت در برابر آفتاب

این روغن همانطور که گفته شد حاوی ویتامین E زیادی می‌باشد و به همین دلیل در برابر آفتاب می‌تواند بخوبی از پوستتان محافظت کند. ضمناً این روغن غیر سمی بوده و هیچ گونه ضرری برایتان ندارد.

آبرسانی به پوست

یکی از خواص روغن بادام شیرین برای پوست آبرسانی آن می باشد، اگر پوست خشکی دارید، استفاده از روغن بادام شیرین را به شما توصیه می‌کنیم. زیرا این روغن باعث می‌شود پوستتان آب از دست نداده و رطوبت آن حفظ شود، در نتیجه پوستی نرم خواهید داشت. التهابات و خشکی پوست و خارش پوست را با این روغن درمان نمایید. روغن غیراشباع موجود در آن خیلی سریع جذب پوست شده و رطوبت را حفط می‌کند.

نرم کردن پوست

از دیگر فواید روغن بادام شیرین نرم کنندگی پوست است، برای جلوگیری از ترک و نرم شدن پوست بهتر است پوست خود را با این روغن ماساژ دهید. بی شک استفاده از روغن‌های طبیعی اثری ماندگارتر خواهد داشت. در قسمتهایی از بدن که فکر می‌کنید خشک شده و نیاز به آبرسانی دارد، از ماساژ این روغن بهره ببرید. حتی می‌توانید وری آرنج، قوزک پا و دیگر قسمتها مالیده و ماساژ دهید. همچنین برای جلوگیری و پیشگیری از ترکهای پوست در دوران بارداری می‌توانید از این روغن استفاده کنید.

خاصیت ضد پیری و جوانسازی

روغن بادام شیرین یکی از محصولاتی است که بسیار در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی پوست و مو بکار می‌رود. طبق تحقیقات این روغن چروکهای ریز پوست را از بین می‌برد و رطوبت و آبرسانی لازم را انجام می‌دهد تا پوست جوانتر بنظر بیاید. فوائد روغن بادام شیرین برای جوان سازی پوست فوق العاده میباشد.

تهیه ماسک ضد پیری جای بوتاکس
تهیه ماسک ضد پیری جای بوتاکس
رفع جوش و آکنه

روغن بادام و ماساژ پوست با آن می‌تواند به برطرف کردن جوش‌ها کمک شایانی کند. این روغن منافذ پوست را پاک می‌کند. بعد از اینکه پوست خود را با تونر پاک کردید کمی روغن بادام بزنید.

نرم کننده لب طبیعی

از دیگر فوائد روغن بادام شیرین برای پوست استفاده به عنوان نرم کننده لب است. از این روغن طبیعی به جای انواع بالم‌های گران قیمت بازار استفاده کنید.

از بین بردن سیاهی زیر چشم

یکی از فوائد دیگر روغن بادام شیرین کمک به کمرنگ شدن سیاهی زیر چشم است. با دهیدراته شدن پوست، حلقه‌ها و سیاهی‌های زیر چشم دیده می‌شوند، با روغن بادام به حذف این سیاهی‌ها کمک کنید. لازم نیست مالش هید، تنها چند قطره به آرامی زیر چشمها بزنید.

تسکین التهابات پوستی

روغن بادام شیرین به دلیل دارا بودن زینک برای التهاب، خارش و اگزما و پسوریازس مفید است.

استفاده به عنوان تونر پاک کننده آرایش

یکی از روغن‌های ملایم و خوشبو که می‌توانید برای پاک کردن آرایش از آن استفاده کنید روغن بادام شیرین است. این روغن را برای زیر چشم نیز می‌توان بکار برد. با یک پنبه آغشته به روغن پوست و زیر چشمتان را خیلی آرام پاک کنید تا هم پوستی تمیز و هم نرم و لطیف داشته باشید.

طرز استفاده از روغن بادام شیرین برای پوست

چند قطره از روغن بادام شیرین خوشبو را کف دست ریخته و کمی آن را با دو دست بمالید تا گرم شود. سپس به آرامی پوست خود را ماساژ دهید. بهتر است بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید این کار را انجام دهید.

فواید روغن بادام شیرین برای مو
فواید روغن بادام شیرین برای مو

خواص روغن بادام برای مو

از قدیم در خصوص فواید روغن بادام برای مو شنیده اید و خیلی ها اعتقاد دارند روغن بادام تلخ بسیار برای پوست خواص دارد ولی این را بدانید که یکی از فواید روغن بادام شیرین از بین بردن شوره سر هست که در ادامه مهمترین و تایید شده ها رو به شما خواهیم گفت.

درخشان‌تر کردن مو

روغن بادام را بصورت یک ماسک موی طبیعی بکار برده و موهای درخشانی داشته باشید. حتماً نیازی نیست کالا و محصولاتی گران‌قیمت تهیه کنید. می‌توانید روغن بادام شیرین را با ژل آلوئه ورا ترکیب کرده و موهای درخشانی داشته باشید.

از بین برنده شوره سر

اگر مبتلا به شوره سر هستید و از آن رنج می‌برید، روغن بادام شیرین را شب روی سر بمالید تا از شرشان خلاص شوید. همچنین سلامت موهایتان را اینگونه تضمین نمایید.

درمان مو خوره با روغن بادام شیرین

یکی از خواص روغن بادام شیرین درمان موخوره است. روغن بادام شیرین را به موهایتان بمالید و ماساژ دهید تا کم کم موخوره‌ها حذف شوند. این روغن با موادی که در خود دارد و با انواع ویتامین‌ها موهای خشک شما را درمان نموده، رطوبت رسانی کرده و موخوره را کم می‌کند. پس با استفاده از آن زیبایی طبیعی را به ساقه‌های موهایتان ببخشید و آن را از موهایتان دریغ نکنید.

جلوگیری از ریزش مو

گاهی اوقات به دلیل مسائل گوناگون ریزش موها آغاز می‌شود. برای اینکه ریزش موهایتان کمتر شود روغن بادام شیرین را با روغن بادام تلخ گرم کرده و روی پوست سر بمالید. صبح بشویید و ببینید چطور ریزش موهایتان قطع می‌شود.

خواص روغن بادام شیرین در آشپزی

روغن بادام شیرین خوراکی را در آشپزی می‌توانید بکار برده و از بوی مطبوعی که دارد لذت ببرید. ضمن اینکه این روغن برای سلامتی بسیار مفید است. البته حرارت بالا ارزش غذاییش را از بین می‌برد، لذا توصیه ما این است استفاده از آن را به مراحل آخر پخت‌و‌پز موکول نمایید.

برای درمان یبوست می‌توانید از روغن بادام شیرین روی سالاد و غذا استفاده کنید.

خواص روغن بادام شیرین در آشپزی
خواص روغن بادام شیرین در آشپزی

ماساژ درمانی و تسکین درها

خواص روغن بادام شیرین در ماساژ درمانی و تسکین درها، دردهای عضلانی را با ماساژ درمانی به همراه روغن بادام شیرین تخفیف و کاهش دهید.

فواید روغن بادام برای زیبایی و سلامت ناخن‌ها

گاهی اوقات بد نیست ناخن‌هایتان را با یک روغن ماساژ دهید. روغن بادام شیرین برای رشد و سلامت ناخن و نیز پوسته‌ها اطراف ناخن بسیار معجزه‌گر است. ناخن‌های شکننده‌تان را با ماساژ این روغن درمان کنید. روی موجود در این روغن باعث می‌شود شکنندگی آنها از بین برود.

خواص روغن بادام برای مژه و ابرو

بی شک یکی از پرپشت‌کننده‌های طبیعی برای ابرو و مژه روغن بادام شیرین است. این روغن موهای ابرو و مژه را پرپشت و تقویت می‌کند. البته در صورتی که مکرر استفاده شود.

مطالب مرتبط :

روغن ضد چروک صورت و پوست

روغن ماساژ معجزه آسا و خواص ماساژ درمانی

روغن درخت چای و 16 خاصیت بی نظیر آن